مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان گفت: دو زلزله پی‎درپی در شب گذشته و بامداد امروز، شهرستان «رامیان» از توابع شرق گلستان را لرزاند، اما خسارتی در پی نداشت.

وقوع ۲ زلزله پی‎در‎پی در «رامیان» خسارتی در پی نداشت

به گزارش قدس آنلاین،صادق‌علی مقدم در گفت‎و‎گو با فارس،اظهار کرد: زمین لرزه اول به شدت 2.3 دهم ریشتر بود و در ساعت 23:12 دقیقه روز دوشنبه به مرکزیت شهر رامیان روی داد.

وی خاطرنشان کرد: این زمین‎ لرزه نیز در عمق 10 کیلومتری زمین، در طول جغرافیایی55.412 و عرض جغرافیایی 36.925 اتفاق افتاده است.

مقدم با اشاره به وقوع زلزله‎ای دیگری دقایقی پس از این زلزله در رامیان افزود:  این زلزله نیز راس ساعت 12:20 بامداد صبح امروز  سه‎شنبه در مقیاس 2.9 درجه ریشتر  به مرکزیت شهر «رامیان» به وقوع پیوست.

وی خاطرنشان کرد: این زلزله در عمق 10 کیلومتری زمین و در طول جغرافیایی55.402 و عرض جغرافیایی 36.917 روی داده است.

*وقوع زلزله طی سالیان اخیر در تمامی نقاط گلستان

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به زلزله‌خیزی گلستان اذعان کرد: خوشبختانه این زمین‎لرزه‎ها از شدت زیادی برخوردار نبودند و بر اساس گزارش دریافتی خسارتی را متوجه منطقه و ساکنان آن نکرد.

مقدم خاطرنشان کرد: سوابق تاریخی زلزله در گلستان نشان ‌می‌دهد این منطقه از مناطق مستعد برای وقوع زلزله‎های متعدد است و باید این موضوع را بسیار جدی گرفت.

وی یادآور شد: روز گذشته نیز زلزله 2.2 ریشتری گرگان را لرزاند که خوشبختانه این لرزش هم خسارتی را به این منطقه وارد نکرد اما همچون زلزله‎های دیگر زنگ خطری جدی برای مجموعه استان است.

مقدم با اشاره به زلزله به عنوان غیر قابل پیش‎بینی‎ترین رویداد طبیعی در جهان ادامه داد: تنها راهکار برای آمادگی در برابر این پدیده طبیعی آموزش و آماده‎سازی جامعه در مواجهه با آن است.

وی یادآور شد: این موضوع باید در قالب برنامه‎های مردم محور و همراهی همه دستگاه‎های مرتبط و تبلیغاتی و رسانه‎ای است تا بتوانیم جامعه خود را در برابر حادثه زلزله ایمن کنیم و تعداد خسارات و تلفات انسانی را کاهش دهیم.

*ایمن‎سازی جامعه در برابر زلزله دغدغه اصلی مدیریت بحران گلستان

این مسئول گلستانی با اشاره به وقوع زلزله‌های متعدد در این استان شمالی افزود: طی سال گذشته زلزله‌های متعددی در گلستان به وقوع پیوست که اکنون تقریبا تمامی نقاط استان را از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب در بر گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود وقوع ززلزله‌هایی در شهرستان علی‎آباد کتول، ترکمن، بندرگز، رامیان، آق‌قلا و مینودشت طی سالیان گذشته، خوشبختانه این زمین‌لرزه ها خسارتی به استان وارد نکرده است.

مقدم یادآور شد: بهترین راه روبه‌رو شدن با چنین پدیده‌ای در استان، پیش‌بینی راهکارهای مقابله با این پدیده است که از معبر حوزه پیشگیری و مقابله می‌گذرد.

وی تصریح کرد: آماده‌سازی جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی می‌تواند، ضمن ایمن‌سازی جامعه انسانی شرایط بهتری برای مواجهه آنان با چنین پدیده‌ای مهیب و مخرب مهیا سازد.    

استان گلستان، با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و سالانه برخی بلایای طبیعی این استان شمالی را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.