۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
کد خبر: 372635

نیروهای بسیج مردمی ترکمان و کردهای پیشمرگه بار دیگر در منطقه «طوزخورماتو» واقع در شمال شرقی استان صلاح‎الدین با یکدیگر درگیر شدند.

درگیری های مجدد در «طوزخورماتو» عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری مهر،شبکه المیادین از وقوع درگیری های مجدد در منطقه «طوزخورماتو» در استان صلاح الدین عراق و وارد شدن خسارت به تعدادی از منازل در محلات الحسن و الجمهوری خبر داد.

در همین حال در پی درگیری های مجدد در طوزخورماتو «محمود قوجا» معاون اداری استاندار صلاح الدین خواستار دخالت فوری دولت و تمام طرف های سیاسی در این زمینه شد. وی همچنین تاکید کرد که اهالی این منطقه پس از برجاماندن ۶ کشته و زخمی با اوضاع انسانی دشواری مواجه هستند.

وی با بیان اینکه اوضاع این منطقه بسیار نگران کننده است و در حال حاضر در چند منطقه بین نیروهای بسیج مردمی ترکمان و کردهای پیشمرگه درگیری مسلحانه در جریان است اظهار داشت که طرف های درگیر به آتش بس مورد توافق پایبند نبودند.

وی همچنین از حیدر العبادی نخست وزیر عراق خواست شخصا وارد عمل شده و دخالت شخصی انجام دهد و به تشکیل کمیته هایی که قادر به کنترل اوضاع نیستند اکتفا نکند.

قوجا با بیان اینکه اهالی و کودکان طوزخورماتو پس از بلند شدن صدای بمباران و تیراندازی در مرکز این منطقه دچار ترس و نگرانی شده اند اظهار داشت که در پی اصابت خمپاره به یک منزل مسکونی در مرکز طوزخورماتو یک نفر کشته و ۵ نفر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که «هادی العامری» دبیرکل سازمان بدر و فرمانده «الحشد الشعبی» عراق روز یکشنبه با اشاره به درگیری ها در «طوزخورماتو»، نبرد اصلی عراق را با داعش برشمرده و هیچ نبرد جانبی را پذیرفته ندانست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.