سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد در کشور بیش از 600 کشتارگاه دام و طیور داریم که در تمامی آنها ناظر ذبح شرعی مشغول فعالیت هستند.

کشتار تمامی دام ها و طیور در کشتارگاههای کشور با حضور ناظرین ذبح شرعی انجام می شود

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،حجت الاسلام و المسلیمن لیاقتی (معاون امور استانها در حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی و سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور )، در جمع ناظرین ذبح شرعی ، ائمه جماعت و رابطین عقیدتی جهاد کشاورزی استان اصفهان اعلام کرد : ما در کشور بیش از 600 کشتارگاه دام و طیور داریم که در تمامی آنها ناظر ذبح شرعی مشغول فعالیت هستند و استان اصفهان با بیش از 50 کشتارگاه رتبه اول را در کشور در این مورد به خود اختصاص داده است .
وی در ادامه گفت :در سال 88 به همت نمایندگان مجلس قانون نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام و طیور در 13 ماده و 5 تبصره در مجلس شورای اسلامی مصوب گردیدکه دولت ومجموعه سازمان دامپزشکی کشور را موظف به نظارت بر ذبح شرعی در کشتارگاههای دام وطیور کشور وکشتارگاههای کشورهایی که گوشت خود را به ایران صادر می کنند نمود.
وی همچنین اطلاع رسانی دقیق و صحیح در رابطه با نظارت ذبح شرعی در کشتارگاهها را به مردم جامعه لازم دانست و گفت :مردم باید بدانند تمامی دام ها و طیور کشتار شده در کشور با حضور ناظرین ذبح شرعی ورعایت مسائل شرعی ذبح ( روبه قبله بودن و ذکر بسم الله و ... )و با دست(مخصوصا کشتار مرغ) صورت می گیرد وبا اعتماد به سالم بودن ( عاری از بیماری ) و پاک بودن آن از لحاظ ذبح شرعی و بدون هیچ شبهه گوشت و مرغ را خریداری و آن را مصرف نمایند.
حجت الاسلام لیاقتی با اشاره به آیات قرآن از جمله آیه 114 سوره نحل که یکی از ماموریت های بزرگ پیغمبر اسلام امر به معروف و نهی از منکر و حلال نمودن طیبات بر مردم و تحریم مردم از خبائث بوده است وهمچنین روایت معتبر ومعروفی که امام حسین (ع) به سپاهیان دشمن در واقعه کربلا فرمود : شما مردم شکمهایتان از حرام پر شده که حرف من در وجود شما اثری ندارد به آثار غذای حرام و لقمه حرام درزندگی و بر جامعه اشاره کرد.
وی درپایان از مشکلات ناظرین ذبح شرعی در کشور و به ویژه استان اصفهان اشاره نمود و از مسئولین و مدیران جهاد کشاورزی استان، خواستار مساعدت بیشتری برای رفع این مشکلات شدند .
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.