نخستين همايش بين المللي علمي، تخصصي هيپوفيز با محوريت پيوند علم و عرفان با حضور ۱۱۰ دانشمند برجسته پزشكي، تاريخي و فرهنگي از هشت كشور دنيا در نيشابور برگزار مي شود.

همايش بين المللي علمي، تخصصي هيپوفيز با محور پيوند علم و عرفان در نيشابور

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، 108 نفر از ميهمانان برجسته اين همايش روز چهارشنبه به همراهي پروفسور سميعي از متخصصان برجسته قلب در جهان با استقبال جمعي از مسئولان استان خراسان رضوي و پروفسور حسين صادقي وارد فرودگاه بين المللي مشهد شدند.
معاون ويژه استاندار خراسان رضوي در پاويون فرودگاه مشهد در اين زمينه به خبرنگار ايرنا گفت: همايش تخصصي هيپوفيز با عنوان 'اوج انسان' با محوريت پيوند علم و عرفان عصر امروز در نيشابور آغاز مي شود.
غلامحسين مظفري افزود: محور اصلي اين همايش دو روزه رونمايي از يك رخداد بزرگ علمي در زمينه ارتباط علم با عرفان و نتايج حاصل از آن است.
وي اظهار كرد: براساس مطالعات علمي، هورمون هاي غدد هيپوفيز ارتباط منطقي با هفت مرحله عرفان از طلب تا فنا دارد.
وي گفت: نتايج اين مطالعات فرصتي شد تا پيوند علم و عرفان در قالب همايش علمي در نيشابور كه مهد علم و عرفان است نشان داده شود.
مظفري افزود: 20 نفر از ميهمانان خارجي اين همايش از دانشگاه هاي معتبر دنيا از جمله دانشگاه هاي هاروارد، كلمبيا، آكسفورد، استنفورد، بركلي و دانشگاهي از ايتاليا و هشت كشور جهان از جمله ايتاليا، يونان، انگليس، آمريكا و هلند مي باشند.
وي اظهار كرد: علاوه بر پزشكان دانشگاه هاي معتبر دنيا در رشته هاي قلب و عروق و هيپوفيز و برخي رشته هاي ديگر، چهره هاي برجسته پزشكي، تاريخي و فرهنگي ايراني از جمله برخي اعضاي انجمن جراحان مغز و اعصاب، متخصصين هيپوفيز و مورخان برجسته حوزه هاي فرهنگي و تمدني خراسان و نيشابور و پروفسور 'ريچارد بولت' بزرگترين شرق شناس و خاورشناس جهان در اين همايش سخنراني دارند.
وي گفت: ايران داراي صبغه و تمدن بزرگ است كه مي تواند همواره منادي صلح و آرامش و علم باشد و برگزاري همايش هايي از اين دست مي تواند آثار شاخصي به دنبال داشته باشد.
مظفري افزود: بازديد از اماكن تاريخي و گردشگري شهرستان نيشابور هم بخشي از برنامه هايي است كه براي ميهمانان اين همايش در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.