قدس آنلاین-اراک-الهه موحد: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، از پیگیری برای معرفی محلات به عنوان شهر ویژه گردشگری در کشور خبر داد و افزود: در سال جاری پیگیر این موضوع هستیم که با تصویب دولت، محلات به عنوان شهر ویژه گردشگری شناخته شود.

معرفی محلات به عنوان شهر ویژه گردشگری در کشور

حسینی افزود: در کشور برخی شهرها به عنوان شهرهای برجسته از نظر جذب گردشگر و به عنوان پایگاه و شهر ویژه گردشگری شناخته می شوند و در تلاش هستیم این موضوع برای شهر محلات نیز اتفاق بیفتد.

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی با تاکید بر تکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری استان گفت: هنوز اعتبارات سال جاری میراث فرهنگی استان ابلاغ نشده و در مجموع وضعیت بودجه ای مساعد نیست.

سید محمد حسینی داشت: اولویت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در سال ۱۳۹۵، سرمایه گذاری در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری استان در بخش های خصوصی و دولتی است تا بتواند در سال جاری آن ها را به بهره برداری برساند. مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی افزود: برای پشتیبانی از بخشی از این پروژه های نیمه تمام خصوصی، به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

حسینی ادامه داد: امیدواریم در سال جاری تسهیلات دولت به این بخش ها اختصاص یابد تا این پروژه ها تکمیل و به بهره برداری برسند. .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی تصریح کرد: اعتبارات عمرانی میراث فرهنگی برای مرمت بناهای تاریخی جوابگو نیست و رسیدگی به وضعیت آثار و تاریخی در حال تخریب استان نیاز به تخصیص بودجه کافی دارد. وی بیان داشت: مقرر بود تا پایان سال ۹۴ در تمامی شهرستان های استان بازارچه صنایع دستی راه اندازی شود اما با توجه به کمبود بودجه، فعلا در ساوه و دلیجان راه اندازی شده و در سایر شهرهای استان نیز در دست اقدام است و در صورت تخصیص اعتبار انجام خواهد شد.

گفتنی است ازتعداد دو هزار اثر تاریخی شناسایی شده در استان مرکزی تاکنون ۸۵۰ اثر ثبت ملی شده اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.