به دنبال اعلام تشکیل جلسه پارلمان عراق برای بررسی کابینه پیشنهادی حیدر العبادی نخست وزیر، شماری از نمایندگان متحصن با حضور در مقابل هیأت رئیسه، مانع سخنرانی سلیم الجبوری و برگزاری جلسه شدند.

رفتاری که نمایندگان پارلمان عراق با رئیسشان کردند! + فیلم

به گزارش آنلاین به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، درنشست پارلمان عراق که لحظاتی قبل به طورزنده از شبکه العالم پخش شد، تلاش سلیم الجبوری برای سخنرانی و کنترل جلسه تا لحظه مخابره خبر نتیجه ای نداشت.

قرار است در این جلسه حیدرالعبادی کابینه جدید خود را به نمایندگان معرفی کند.

نمایندگان متحصن عراقی چند روز پیش با تشکیل جلسه و تعیین یک رئیس سِنی درغیاب الجبوری، وی و دو معاونش را از برکنار کرده و احمد الجنابی را به عنوان رئیس موقت تعیین کردند.

با این حال به علت  نرسیدن به حد نصاب دررأی گیری مجدد برای هیأت رئیسه پارلمان، نمایندگان در تکمیل هدف برکناری الجبوری ناکام ماندند.

شماری از نمایندگان پارلمان عراق از جریان های مختلف در اعتراض به فشار احزاب و شخصیت های متنفذ به حیدرالعبادی نخست وزیر برای معرفی کابینه جدید، اقدام به تحصن در داخل پارلمان کرده و سپس هیأت رئیسه آن را برکنار کردند.

منابع خبری به نقل از سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق اعلام کرده اند وی در پاسخ به این اقدام نمایندگان متحصن به دادگاه قانون اساسی این کشور شکایت خواهد کرد.

برای دانلود اینجا کلیک کنید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.