مصحح کتاب قانون بوعلی سینا با اشاره به اینکه ۲۰ نفر از محققان در اروپا جمع شدند تا در مدت پنج سال با بودجه کلانی که اتحادیه اروپا تصویب کرده به الهیات بوعلی سینا پرداخته شود، گفت: برای بخش الهیات بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

اختصاص ۶ میلیارد تومان به بخش الهیات بوعلی سینا توسط اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، نجفقلی حبیبی عصر امروز در نشست علمی «ابن سینا و متکلمان غربی» در همدان، با بیان اینکه گاهی سخن از این می‌شود که چه نیازی به بررسی آثار ابن سینا است؟ اظهار کرد: این در حالی است که غرب هم به این مسئله بازگشته و این علوم را بررسی می‌کند.

وی با بیان اینکه دانش کهنه نمی‌شود و دانشمندان همواره زنده هستند، گفت: اهمیت کتاب قانون بوعلی سینا تا به آن حد است که دانشمندان آمریکایی دوباره به ترجمه و چاپ این کتاب پرداخته‌اند.

مصحح کتاب قانون بوعلی سینا، کتاب قانون بوعلی سینا با تأکید بر اینکه هنوز طب سنتی بوعلی سینا مورد توجه مردم است، تصریح کرد: امروزه بسیاری از اطباء سنتی ما بیماری‎هایی را درمان می‌کنند که طب جدید قادر به درمان آن نیست.

وی با اشاره به اینکه 20 نفر از محققان در اروپا جمع شدند تا در مدت پنج سال با بودجه کلانی که اتحادیه اروپا تصویب کرده به الهیات بوعلی سینا پرداخته شود، ادامه داد: برای بخش الهیات بیش از 6 میلیارد تومان هزینه شده است.

حبیبی با بیان اینکه مسئولان و افراد متمول جامعه در راه چاپ و انتشار کتاب ورود کنند، خاطرنشان کرد: وقف برای انتشار کتاب فراموش شده است در حالی که این مهم ماندگاری بیشتری نسبت به مسائل دیگر دارد.

وی با بیان اینکه جای تأمل دارد، همدان به بوعلی توجه نکند، گفت: بنیاد بوعلی سینا در استان همدان تأسیس شده، اما از اعتبارات لازم برخوردار نیست.

مصحح کتاب قانون ابن سینا با اشاره به اینکه تصحیح کتاب قانون را شروع کردم، اظهار کرد: کتاب اول آن شروع شده و از روی 9 نسخه که هفت نسخه آن خطی و قدیمی است، تدوین می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در تصحیح دو نکته برای من مهم بوده است، افزود: ابتدا باید متن را به جایی برسانیم که گمان می‌کنیم منظور نظر بوده است و این کار با مطابقت دادن نسخه‌های قدیمی محقق می‌شود.

حبیبی، دومین مسئله را سهل شدن خواندن کتاب برای خواننده دانست و اظهار کرد: برای یک جمله هفته‌ها وقت  صرف می‌شود.

وی در پایان تأکید کرد: از شروح متعدد کتاب قانون ابن سینا برای تصحیح آن استفاده کردم و امروز کتاب اول آن برای چاپ آماده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.