طی مراسم نکوداشتی از «جواد محقق» و «میرهاشم میری» به عنوان مفاخر فرهنگی همدان در مراسمی که در مجتمع فرهنگی ـ سینمایی شهید آوینی برگزار خواهد شد  تجلیل بعمل خواهد آمد

از مفاخر فرهنگی همدان طی مراسمی تجلیل خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اعلام مطلب فوق افزود: مراسم نکوداشت «جواد محقق» و «میرهاشم میری» دو تن از شاعران و محققان کشور با عنوان «اردیبهشت مفاخر همدان» برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: «اردیبهشت مفاخر همدان» با هدف تجلیل از مفاخر فرهنگی همدان در عرصه کشور در روز پنج‌شنبه، 30 اردیبهشت‌ماه در شهر همدان در مجتمع فرهنگی ـ سینمایی شهید آوینی برگزار می‌شود.
عبادی، یاد آورشد: «جواد محقق» در سال 1333 در همدان به دنیا آمد و در سال 66 برای تدریس در مدارس ایرانی خارج از کشور، ابتدا به پاکستان و سپس به ترکیه رفت، پس از بازگشت، در سال 1369 به دلیل داشتن تجربۀ معلمی و نیز، سابقۀ فعالیت‌های فرهنگی و مطبوعاتی، به سردبیری ماهنامۀ رشد «معلم» انتخاب و طی 13 سال، بیش از 110 شمارۀ آن را منتشر کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌های فرهنگی محقق، می‌توان به همکاری با بیش از 80 مجله و روزنامه، تأسیس انجمن ادبی میلاد، مسئولیت صفحات شعر مجلۀ کیهان بچه‌ها عضویت در هیئت مدیره و نایب رئیس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انجمن ایران و انجمن معلمان انشاء و غیره اشاره کرد.
فاضل عبادی افزود: «میرهاشم میری» نیز متولد سال 1333 در همدان و دبیر بازنشسته آموزش و پرورش است، تألیف کتاب «ترانه‌های انتظار»، همکاری با مجلات رشد معلم و رشد نوجوان، فصلنامه فرهنگ همدان و همکاری با صدا و سیمای مرکز همدان در راستای تهیه و اجرای چندین برنامه فرهنگی از  جمله سوابق  وی به شمار می آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.