قدس آنلاین- یزد : استاندار یزد گفت : یکی از مبانی تجاری سازی ، یافتن بازار مناسب برای محصولات و بازاریابی برای یافتن مشتری است و اگر این بازار وجود نداشته باشد ، تولید کالا یا محصول بی فایده خواهد بود

یافتن بازار مناسب برای محصولات یکی از مبانی تجاری سازی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، سید محمد میرمحمدی در، سیزدهمین گردهمایی مدیران حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی اظهار داشت  : امیدوارم خروجی این گردهمایی ها که با حضور نوآوران ، علما و خلاقان برگزار می شود ، بتواند موانع توسعه کشور را بردارد و راه های پیشرفت را هموار کرده و قابل استفاده برای کشور و حتی دنیا باشد.
وی افزود : اینکه جهاد دانشگاهی به اشتغال فارغ التحصیلان این مرکز ، فکر می کند ، قدم بزرگی است و نشان می دهد که دانشجویان جهاد دانشگاهی ، می توانند بعد از فارغ التحصیلی کار خود را ادامه دهند و بدون شغل نمانند.
میرمحمدی تصریح کرد  : بحث فناوری از مهمترین مباحث علمی و توسعه ای است و زمینه تغییر ، توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می کند .
و ی افزود : با افزایش جمعیت ، نیازها گسترش یافته و شرایط تغییر فراهم می شود و انسان ها در هر مقطعی به مواردی نیاز پیدا می کنند که زمینه بروز نو آوری و خلاقیت را فراهم می کند .
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به اینکه بحث فناوری زاییده نیاز است ، تصریح کرد : بر اثر تغییر شرایط ، جامعه به کالا یا محصولی نیاز پیدا می کند که باید به آن پاسخ داده شود .
میر محمدی یکی از مباحث مهم در تجاری سازی ایده ها را مبحث مالی دانست وگفت  : افراد ایده پرداز و کسانی که به فناوری دست پیدا کرده اند ؛ خودشان نمی توانند سرمایه گذاری آن را نیز انجام دهند و مبالغی که به صورت وام در اختیار آن ها قرار می گیرد نیز کافی نیست برای همین احتیاج به سرمایه گذار یا یک شریک دارند که باید برای آنها سودآور و در آمد زا بودن طرح ، محرز شود .
وی ترغیب مردم برای گرایش به مصرف و نگه داشتن مشتری برای مدت طولانی با کیفیت بالاتر ، قیمت گذاری به تناسب بازار و وجود ماتریس بازار یابی را از موارد اساسی در بازاریابی عنوان کرد .
استاندار یزد تحلیل بازار ، تحقیق بازار و صنف را از دیگر نکات مهم در تولید محصول و فناوری دانست و خاطر نشان ساخت : محدود یا نامحدود بودن بازار ، مقطعی یا مستمر بودن نیاز بازار ، تغییر بازار به دلایل اقتصادی و سیاسی ، قابل اعتماد بودن صنف ، تحلیل رقبا و چگونگی رقابت با آنها و تحلیل محیط زیستی باید مدنظر تولید کنندگان قرار گیرد .
میرمحمدی افزود :  برای فراهم شدن زمینه اشتغال دانش آموختگان جهاد دانشگاهی ضروری است که در این همایش ها ، کار آفرینان و سرمایه گذاران نیز حضور پیدا کنند تا زمینه همکاری با سرمایه گذاران فراهم شده و شاهد حضور این دانش آموختگان در  عرصه عمل و کار باشیم .
گفتنی است در ادامه این همایش ، استاندار یزد و دیگر مسئولان از  نمایشگاه دستاوردهای سازمان جهاد دانشگاهی یزد ، بازدید کردند .

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.