رئيس مجلس سناي بلژيك گفت: بلژيك نقش مهمي در اتحاديه اروپا دارد و براي گسترش روابط جمهوري اسلامي ايران با اروپا تلاش مي كند.

رئيس مجلس سناي بلژيك: در حال تلاش براي توسعه روابط ايران و اروپا هستيم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، ' كريستين دوفرين ' روز پنجشنبه در ديدار با استاندار اصفهان افزود: بلژيك و ايران براي همكاري با يكديگر از امتيازهاي زيادي برخوردارند و دو ملت مي توانند دوستان خوبي براي يكديگر باشند. 
وي بااشاره به توافق هسته اي و اجرايي شدن برجام، گفت: با توافق هسته اي ، شرايط جديدي براي همكاري با ايران بوجود آمده است و من اميدوارم روابط كشورهاي جهان با جمهوري اسلامي ايران بيش از پيش گسترش يابد. 
رئيس مجلس سناي بلژيك با اشاره به اينكه هيات پارلماني بلژيك ، اولين هيات ديپلماتيك اين كشور است كه پس از برجام به ايران سفر كرده است، افزود: هدف از سفر ما به ايران، گسترش روابط با اين كشور بويژه همكاري هاي اقتصادي است و در اين راستا رفت و آمد مسئولان و ديپلمات هاي دو كشور در آينده نيز ادامه خواهد يافت. 
وي با بيان اينكه روابط خوب بلژيك با ايران از سابقه طولاني برخوردار است، تصريح كرد: مي خواهيم روابط خوب با جمهوري اسلامي ايران را ادامه دهيم. 
رئيس مجلس سناي بلژيك از اصفهان به عنوان استاني مهم، زيبا و گردشگرپذير (توريستي) نامبرد و افزود: بلژيك در زمينه هاي داروسازي، صنعتي ، فنآوري و صنعت گردشگري از توانايي بالايي برخوردار است و مي تواند در اين زمينه ها با جمهوري اسلامي ايران بويژه استان اصفهان همكاري كند. 
كريستين دوفرين اضافه كرد: ما مي توانيم در زمينه تقويت صنعت گردشگري و توسعه امكانات و تجهيزات مورد نياز اين صنعت به اصفهان كه يك مركز توريستي در منطقه است، كمك كنيم. 
وي تصريح كرد: ايران و بلژيك هر يك از ويژگي و توانايي هاي خاصي برخوردارند و مي توانند براي استفاده از توانايي يكديگر، با هم همكاري كنند. 
رئيس مجلس سناي بلژيك با اشاره به اينكه براي بررسي چگونگي همكاري هاي اقتصادي و صنعتي دو كشور، فعالان اقتصادي بلژيك در ماه هاي آينده به ايران سفر خواهند كرد، افزود: سفر به اصفهان و مذاكره با فعالان اقتصادي اين استان نيز در برنامه فعالان اقتصادي بلژيك قرار دارد. 
رئيس مجلس سناي بلژيك در ادامه سفر خود به ايران صبح پنجشنبه وارد شهر تاريخي اصفهان شد. 
' كريستين دوفرين ' قرار است در جريان اين سفر دو روزه از جاذبه هاي تاريخي شهر گردشگري اصفهان و كاشان ديدن كند.
رئيس مجلس سناي بلژيك روز گذشته به دعوت علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و بمنظور ديدار با مقامات جمهوري اسلامي ايران و توسعه روابط پارلماني دو كشور وارد تهران شد.
هيات پارلماني بلژيك به مدت پنج روز در ايران حضور خواهند داشت و در اين مدت با مقامات ايراني ديدار و گفت وگو مي كنند.
وي روز گذشته با علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي و شهيندخت مولاوردي معاون امور زنان و خانواده رياست جمهوري ديدار كرد.
خانم دوفرين در ادامه برنامه سفر پنچ روزه خود به ايران، با حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني رييس جمهوري، محمد جواد ظريف وزير امور خارجه، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، رئيس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام ديدار خواهد كرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.