قدس آنلاین- تبریز: پروژه پارک بزرگ تبریز، نقطه عطفی در توسعه غرب این شهر است که هفته آینده عملیات اجرایی آن با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز می‌شود.

آغاز عملیات پارک بزرگ تبریز با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، پارک بزرگ تبریز، با مساحت 770 هکتار، پیشینه‌ای به قدمت چهار دهه دارد و در دوره‌های مختلف توسعه کلان‌شهر تبریز، بیش از 70 درصد آن در اختیار شهرداری تبریز بوده است؛ با این حال شهرداری تبریز، با توجه به سالیان متمادی رکود و بلاتکلیفی، زمین‌های این پارک را اجاره داده است.

کاربری قانونی و مسلم این محدوده، از ابتدای امر، مربوط به «فضای سبز» بوده و بر همین اساس نیز نام آنجا را «پارک» نامیده شده است.

تا کنون افراد طرف اجاره، از زمین این پارک به عنوان زمین کشاورزی استفاده کرده‌اند که این امر، به معنی، تغییر کاربری زمین از «فضای سبز» به «زراعتی» نیست.

با توجه به این‌که بخش‌های مهمی از این مجموعه در طول زمان، بر اثر ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز تصرف شده است، با این حال شهرداری تبریز، پس از طی مسیر قانونی کمیسیون ماده 5 به ریاست استاندار محترم و اخد مصوبه شورای اسلامی شهر تبریز با هزینه 1100 میلیارد تومان، مصمم است که با عملیاتی‌‌ کردن طرح پارک، جایگاه این پارک را احیا کند.

مساحت مربوط به تفاهم‌نامه اجرای پروژه، 152 هکتار است که 145 هکتار آن پارک و 7 هکتار آن مربوط به احداث مجتمع خدماتی، تجاری، گردشگری و رفاهی خواهد بود.

با توجه به موقعیت پروژه در محدوده صنعتی غرب تبریز، توسعه فضای سبز در چشم‌انداز آتی این پارک، نقش ارزنده در تعدیل وضعیت آب‌و‌هوایی این محدوده از شهر خواهد داشت.

شهرداری تبریز مصمم است که پارک بزرگ تبریز را از بلاتکلیفی 40 ساله نجات دهد؛ در این زمینه، با اتمام پروژه پارک بزرگ تبریز و ایجاد فرصت‌های مختلف فرهنگی، تفریحی، تجاری و خدماتی، شاهد ایجاد فرصت‌های اشتغال و تقویت شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی در یکی از محدوده‌های کم‌برخوردار شهر خواهیم بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.