استاندار اصفهان از مسئولان و مديران دستگاه هاي اجرايي خواست نسبت به اجرايي كردن ۱۰ محور اصلي تحقق اقتصاد مقاومتي كه از سوي رهبر معظم انقلاب اعلام شده است، اقدام كنند.

دستگاه هاي اجرايي براي اجراي كردن ۱۰ محور اقتصاد مقاومتي اقدام كنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ايرنا، رسول زرگرپور روز پنجشنبه در نامه اي خطاب به مسئولان و مديران دستگاه هاي اجرايي استان از آنها خواست، با استفاده از كليه ظرفيت هاي مادي و معنوي كه در اختيار دارند نسبت به اجرايي نمودن محورهاي 10 گانه اعلام شده از سوي رهبر معظم انقلاب اقدام كنند.
وي در اين نامه با اشاره به نامگذاري امسال با عنوان ' اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل' خطاب به مسئولان و مديران دستگاههاي اجرايي استان آورده است: با توجه به اعلام اين موضوع از سوي رهبر معظم انقلاب، بر همه مسئولان واجب است تا براي اجرايي كردن اين سياست ها اقدام كنند.
استاندار اصفهان اضافه كرد: شناسايي و تمركز بر فعاليت ها و زنجيره هاي مزيت دار اقتصادي، احيا و به حركت درآوردن توليد داخلي و خودداري جدي از خريدهاي خارجي كه قدرت توليد داخلي را تضعيف مي كند از جمله موارد مورد تاكيد رهبر معظم انقلاب براي تحقق اقتصاد مقاومتي است.
زرگرپور ادامه داد: مديريت پول ها و منابع مالي ايران كه از خارج وارد كشور مي شوند، دانش بنيان شدن بخش هاي مهم اقتصادي استان از جمله بخش نفت، گاز و توليد موتور همچنين بهره برداري از بخش هايي كه در آنها سرمايه گذاري كلاني شده است از جمله پتروشيمي و ساخت نيروگاه نيز مورد تاكيد معظم له قرار دارد.
استاندار اصفهان تصريح كرد: مشروط شدن همه معاملات خارجي به انتقال فناوري به داخل ايران، مبارزه جدي و واقعي با فساد، ويژه خواري و قاچاق و افزايش بهره وري انرژي از ديگر پيشنهادهاي دهگانه آيت الله خامنه اي به مسئولان اجرايي براي تحقق شعار سال است.
زرگرپور، نگاه ويژه و حمايتي به صنايع متوسط و كوچك براي ايجاد اشتغال و تحرك اقتصادي را آخرين موارد از پيشنهادهاي 10 گانه رهبر معظم انقلاب به مسئولان اجرايي براي تحقق شعار سال بيان كرد.
وي تاكيد كرد: نتيجه اين اقدام ها بايد بصورت مستمر به استاندار و دبيرخانه ستاد راهبري و مديريت اقتصاد مقاومتي مستقر در سازمان مديريت و برنامه ريزي استان گزارش شود.
اقتصاد مقاومتي شامل كاهش وابستگي ها و تاكيد روي مزيت هاي توليد داخل و تلاش براي خود اتكايي است.
سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي از سوي رهبر معظم انقلاب در سال 1392 به مسئولان كشور ابلاغ شد.
*** همچنين استاندار اصفهان در نامه اي خطاب به فرمانداران شهرستان هاي استان با اشاره به هفته گراميداشت مقام معلم از فرمانداران خواست براي نهادينه شدن فرهنگ تجليل از مقام معلم تلاش كنند. 
وي در نامه اخير خود خطاب به فرمانداران آورده است: فرهنگ تجليل از مقام معلم بايد بصورتي فراگير و گسترده، آحاد جامعه اسلامي ما را در برگيرد.
زرگرپور افزود: معلمان تاثير گذارترين قشر در تعالي، رشد و بالندگي هر جامعه محسوب مي شوند از اين رو فرهنگ تجليل از مقام معلم بايد به صورتي فراگير و گسترده، آحاد جامعه اسلامي ما را در بربگيرد.
پس از پيروزي انقلاب‌ اسلامي و شهادت استاد مرتضي مطهري در روز 12 ارديبهشت سال 1358 توسط گروه فرقان، در تقويم رسمي كشور، اين روز به عنوان روز معلم نامگذاري شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.