سخنگوی جنبش انصارالله اعلام کرد این جنبش با اجرا شدن قطعنامه سازمان ملل به‌شرط عدم گزینشی شدن آن موافق است اما سلاح را تا قبل از تشکیل دولت فراگیر زمین نمی‌گذارد.

محال بودن تحویل سلاح قبل از تشکیل دولت فراگیر یمن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش انصارالله یمن می‌گوید که امکان ندارد این جنبش سلاح خود را قبل از یک توافق سیاسی فراگیر در یمن زمین بگذارد.

عبدالسلام با تأکید بر اینکه «راه‌حل‌های ناقص را نمی‌پذیریم» گفت که «صحبت از تحویل سلاح بدون یک راه‌حل سیاسی فراگیر محال است».

سخنگوی انصارالله که با خبرنگار اعزامی بی‌بی‌سی به کویت -محل مذاکرات صلح یمن- گفت‌وگو می‌کرد، گفت چطور ممکن است که انصارالله سلاحش را به طرفی تحویل بدهد که او با همان سلاح انصارالله را هدف بگیرد.

عبدالسلام در ادامه اعلام کرد که انصارالله با اجرایی شدن قطعنامه 2216 سازمان ملل مخالفتی ندارد به شرط اینکه اجرای این قطعنامه گزینشی نباشد. 

قطعنامه 2216 مورخ 14 آوریل 2015، تصویب شد که در کنار ممنوع کردن صادرات سلاح به یمن برای «علی عبدالله صالح» رئیس جمهور پیشین و جنبش انصارالله، همه طرف‌ها را به التزام به طرح ابتکار شورای همکاری خلیج فارس و نتیجه کنفرانس گفت‌وگو ملی فراگیر و قطعنامه‌های سازمان ملل و تسریع مذاکرات برای حصول راه حل توافقی فرامی‌خواند و دعوت می کند که مشکلات از طریق گفت‌وگو حل شود.

این مقام جنبش انصارالله ادامه داد: انصارالله با اجرای قطعنامه 2216 سازمان ملل به عنوان یک بسته واحد بدون گلچین کردن برخی مفاد آن یا مقدم کردن بعضی از محورهای یاد شده در آن بر برخی دیگر، موافق است.

عبدالسلام توضیح داد: البته شرط این موضوع آن است که یک توافق برای دولت توافقی جدید با مشارکت تمامی طرف‌های درگیر حاصل شود نه آنکه ما سلاحمان را با دست خودمان تحویل دهیم تا با آن به سمت خودمان شلیک کنند.

هشت روز از نشست صلح یمن در کویت می‌گذرد؛ خبرگزاری رسمی کویت «کونا» امروز پنجشنبه اعلام کرد نشست صلح یمن پس از پیشرفت بسیار در چارچوب کلی که سازمان ملل آن را ارائه دارد به توافقی تاریخی نزدیک می‌شود، اما هنوز نشانه‌های این توافق دیده نمی‌شود.

دیروز «اسماعیل ولد الشیخ احمد» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت که مذاکرات صلح یمن در مرحله بسیار دشواری به سر می‌برد زیرا نظرات طرفین خیلی با هم فاصله دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.