۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: 373817

عدۀ زیادی از پزشکان طب رایج، به کلی، منکر خاصیت و اثر مفید در گیاهان دارویی هستند و داروهای گیاهی را به سُخره می‌گیرند ولی باید دانست که زیان افراط و تفریط بین اطبای طب سنتی و طب رایج فقط نصیب بیماران می‌شود و بس.

دود تعصب «طب سنتی و طب نوین» در چشم مردم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، امروزه موضوع درمان با گیاهان دارویی در بین افراد جامعه بسیار مطرح می‌شود و افراد خیلی زیادی به معالجه با داروهای گیاهی علاقه پیدا کرده‌اند و از طرفی تبلیغات واحدهای تولیدی داروهای گیاهی باعث شده است, موجب علاقمند شدن بیشتر افراد جامعه برای درمان با گیاهان و داروهای گیاهی شده است.

 تمایلات طبیعی و فطری مردم موجب شده است که بیشتر به طرف داروهای گیاهی سوق پیدا کنند، البته ناگفته نماند که پایه بسیاری از داروهای شیمیایی نیز گیاهان دارویی است.

واحدهای تولیدی دارویی، اخیراً، برای ترویج فرآورده‌های خود، تسلیم تمایلات عمومی مردم می‌شوند و عین گیاهان دارویی را با هم مخلوط می‌کنند و به معرض فروش می‌گذارند مثلا امروزه دم‌نوش‌های گیاهی متعددی تبلیغ می‌شود و افراد بسیاری از آنها استفاده می‌کنند.

بسیاری از پزشکان طب رایج درمان با داروهای گیاهی را مسخره می‌کنند

در عین حال، عدۀ زیادی از پزشکان طب رایج، به کلی، منکر خاصیت و اثر مفید در گیاهان دارویی بوده و سخت پایبند و علاقه مند به داروهای سنتتیک و شیمیایی هستند و معتقدان به داروهای گیاهی را مسخره می‌کنند.

به نظر بسیاری از افراد, چه متخصصان طب سنتی یا طب رایج که از روی تعصب حرف می‌زنند و راه افراط و تفریط طی می‌کنند؛ زیاد این افراط و تفریط بین اطبای طب سنتی و طب رایج  فقط نصیب بیماران می‌شود و بس.

تعداد بسیار زیادی از داروهای خارجی که منشاء گیاهی دارند و در همه جا و در تمام کشورهای جهان رواج دارد, دارای آسیب و زیان‌های جبران ناپذیر است, اما زیان بعضی از آنها کم و ضرر بعضی فوق العاده زیاد است.

از طرفی اُنس و عادت عمومی به تجویز داروهای شیمیایی و از طرف دیگر، تبلیغات مؤسسات سازندۀ داروها مانع می‌شود که زیان این داروها علنی شود.

گیاهان دارویی نیز عوارض دارند

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که داروهای گیاهی بی‌عارضه هستند که باید به این افراد عرض کرد که گیاهان دارویی نیز عوارض جانبی دارند و مقالات متعددی در این زمینه وجود دارد, پس نمی‌توان به خاطر عوارض جانبی، داروهای شیمیایی را رد کرد.

همچین بسیاری از داروهای شیمیایی موجود، منشأ طبیعی و گیاهی دارند و هر داروی مؤثری که درمان با گیاهان شناخته شود, باز هم باید در یک کارخانه داروسازی تهیه شود یعنی روی آوردن به گیاهان دارویی باز هم به کارخانۀ داروسازی ختم می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.