قدس آنلاین/ حسین پورحسین: مجلس دانش آموزی تمرینی برای آینده سازان کشور است که تاکنون مورد غفلت قرار گرفته و این آماده سازی برای پذیرش نقش دانش آموزان در جامعه باید تأثیرگذار و جدی باشد، نه سمبولیک و نمادین تا نقش معنادار ومثبتی در ارتقای نقش پذیری دانش‌آموزان در جامعه ایفا کند.

حذف مدارس مختلط در خراسان رضوي

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي با بیان این مطلب در مجلس دانش آموزی آموزش و پرورش خراسان رضوي که با حضور رضا شیران خراسانی منتخب مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي و مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي، جمعی از مدیران و معاونین وهمچنین مسؤولان و اعضای پارلمان دانش آموزی در مرکز تربیت معلم شهید کامیاب مشهد برگزار شد، گفت: دانش‌آموزان در مسیری حرکت می‌کنند که آن‌ها را برای مشارکت و تعامل با اجتماع رهنمون می‌سازد و کرسی‌های آینده کشور به دست آن‌ها اداره خواهد شد و پارلمان دانش آموزی نوعی شرکت آن‌ها در امور اجتماعی به حساب می‌آید.
وی با اشاره به اینکه باید دانش‌آموزان را برای نقش پذیری در جامعه آماده کنیم، افزود: باید با آثار و عوارض آن روبه رو شد تا در عمل و تصمیم سازی و تصمیم گیری با درایت اقدام کنیم.
رضا شیران خراسانی منتخب مردم مشهد در مجلس دهم هم با اشاره به اینکه ما در حوزه مجلس به سمت «رفتن» هستیم و دانش‌آموزان به سوی «آمدن» هستند، گفت: در جاهایی که با رویکرد جهادی ورود پیدا کرده‌ایم، دانش‌آموزان چه در زمان پیروزی انقلاب و چه در دفاع مقدس  از حیثیت و شرف ما دفاع کرده‌اند. مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي هم در این همایش گفت: حضور دو نماینده از مجلس شوراي اسلامي در مجلس دانش آموزی نشانگر آن است که پارلمان دانش آموزی در اولین کلانشهر مذهبی نه تنها ایران بلکه جهان مورد تأیید نمایندگان منتخب مردم در خراسان رضوي قرار دارد.
سیدجواد حسینی با تأکید بر اینکه مدرسه کانون اقتصاد و روابط عمومی اجتماعی است، افزود: در جهان امروز همه بر پیوند آموزش و پرورش و مشارکت آن با جامعه تأکید داشته‌اند.
سیدجواد حسینی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش را با زندگی روزمره مردم گره بزنیم، افزود: آموزش و پرورش باید از تمرکز خارج و همه اجزای آن با هم همکاری و پیوند داشته باشد و بسترسازی در جامعه از طریق پارلمان دانش‌آموزان، پارلمان معلمان، پارلمان اولیا و مربیان مهیا شده و با اجرای تعلیم و تربیت تمام ساحتی با زیربنای تربیت دینی و اخلاقی و عمل به طرح «قنات» که مخفف قرآن شناسی، نماز، توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و مشارکت دانش‌آموزان است از طریق پارلمان دانش آموزی به سرانجام خواهد رسید.

 جداسازی در مدارس مختلط
در این مراسم چند نفر از دانش‌آموزان عضو مجلس دانش آموزی درخصوص خواسته‌های دانش‌آموزان و اولیا در زمینه مسایل مختلف سخن گفتند و یکی از دختران دانش آموز هم از نمایندگان مردم مشهد و کلات خواستار جداسازی مدارس مختلط استان شد.
لازم به ذکر است که هفته گذشته، روزنامه قدس گزارشی از وضعیت چند مدرسه مختلط در نزدیکی مشهد به چاپ رسانده و به برخی از آسیب‌های این اتفاق اشاره کرد و گلایه‌های تعدادی از والدین نیز مطرح شد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.