۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۰
کد خبر: 374259

به نظر می رسد که دوستی و صمیمیت عامل مهمی در سلامت جسم و روح است. البته تحقیقات جدید ثابت می کند که تاثیر عالی در تسکین درد نیز دارد.

صمیمیت؛ بهترین داروی تسکین درد!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاپ سانته؛ تا به حال مطالعات بسیاری در مورد فواید دوستی و صمیمت بر سلامتی شناخته شده است و به عنوان دارویی بدون عارضه شناخته می شود. اما تحقیقات جدید ثابت می کند که صمیمیت تاثیر بسیار بهتری از داروهای با پایه مخدر در تسکین درد دارد. هر چه فرد روابط صمیمانه تری داشته باشد، مقاومت بهتری نیز نسبت به درد خواهد داشت.

آندروفین هورمونی است که برای تسکین درد کاربرد دارد. این هورمون که خاصیت مسکن دارد با روابط اجتماعی مطلوب نیز مرتبط است. بر این اساس، محققان دانشگاه آکسفورد به این نتیجه رسیدند که آندروفین آزاد شده در زمان صمیمیت و روابط دوستانه می تواند به عنوان مسکن طبیعی تلقی شود و به اندازه داروهای حاوی مورفین قوی باشد.

در این باره روابط صمیمانه 1100 فرد و تحمل آنها نسبت به درد بررسی شد. نتابج نشان داد که هر چه افراد صمیمیت و دوستی بیشتری داشته باشند، تحمل بالاتری نسبت به درد خواهند داشت. این تحقیق همچنین ثابت کرد که سطح بسیار بالای استرس با کاهش روابط اجتماعی همراه است.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.