قدس آنلاین: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) نطنز گفت: در راستای سیاست ها و اهداف کمیته امداد در خصوص ایجاد اشتغال و کار آفرینی، همچنین برنامه ریزی این نهاد در زمینه خود کفایی مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد در یکسال گذشته تعداد ۲۸۸ مورد فرصت شغلی در شهرستان نطنز ایجاد شد.

۱۵۰۰ طرح اشتغال پایدار در شهرستان نطنز ایجاد شده است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، محمدرضا مومی اردستانی ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط این کمیته برای خود کفایی مددجویان افزود: ایجاد فرصت شغلی با استفاده از پرداخت تسهیلات از محل صندوق اشتغال نیازمندان و بانک های عامل شهرستان به تعداد ۲۸۸ فقره وام به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۵۲۲ میلیون ریال و آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی به منظور ارتقاء سطح آگاهی های علمی و مهارت های فنی و حرفه ای مدد جویان به تعداد ۲۸۹ مورد از مهم ترین این فعالیت ها بوده است.
وی با اشاره به ارائه مشاوره شغلی به ۳۸۸ نفر گفت: شناسایی مددجویان مستعد خودکفایی و تعیین درجه مهارت و توان اجرایی آن ها در قالب طرح کشوری به تعداد ۱۱۰۰ خانوار در حال اجرا می باشد.
مدیر کمیته امداد نطنز تعداد کل طرح های اجرا شده در زمینه قالیبافی، فرش و گلیم را ۷۵ طرح به متراژ تقریبی ۱۸۷ متر مربع عنوان کرد و بیان داشت: تعداد تعهد اشتغال کمیته امداد شهرستان در سال گذشته ۱۷۵ مورد بوده که تا پایان اسفند ماه سال گذشته بالغ بر ۱۶۰ درصد از این تعداد محقق شده است.
وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اقتصاد درون زا، تصریح کرد: تعداد کل طرح های خود کفایی کمیته امداد شهرستان که منجر به ایجاد اشتغال پایدار گردیده بالغ بر ۱۵۰۰ طرح فعال است که توسط کارشناسان ناظر خودکفایی در طول سال بصورت مداوم و مستمر تحت نظارت می باشد.
اردستانی اضافه کرد: در سال جاری مهمترین برنامه اجرایی که در اولویت کاری این نهاد قرار گرفته اجرای طرح شناسایی مستعدین و اشتغال فراگیر و توانمند سازی اقتصادی مددجویان بیکار و جویای کار  می باشد که هم اکنون توسط کارشناسان این مدیریت در حال اجرا می باشد.
وی در پایان از کلیه اعضاء کار گروه اشتغال شهرستان نطنز به ویژه فرماندار ،اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کلیه بانک های عامل شهرستان که در سال گذشته با کمیته امداد نطنز همکاری و تعامل لازم را داشته اند تقدیر و تشکر کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.