قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:تمام مدیران دستگاه های اجرایی با هماهنگی فرمانداران فهرستی از پروژه های اولویت دار و اثرگذار را بر مبنای سهم مناطق تهیه کرده تا در بودجه لحاظ شود.

فهرستی از پروژه های اولویت دار و اثرگذار تهیه شود

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، سید علی اکبر پرویزی در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت:سال گذشته در خصوص ارایه پروژه های اولویت دار ناهماهنگی هایی صورت گرفت که امیدواریم امسال مدیران و فرمانداران در این مساله دقت کنند و بر اساس سهم مناطق پروژه های مهم را اعلام نمایند.

وی بیان کرد: فرمانداران در چند حوزه اساسی از جمله مدرسه سازی، کشاورزی، بهسازی روستاها اولویت های خود را مشخص کرده اند و سایر دستگاه های اجرایی نیز باید با هماهنگی فرمانداران پروژه های مهم و نیمه تمام خود را معرفی کرده و از معرفی پروژه جدید خود داری شود.
وی افزود:امسال بودجه با کمی تاخیر تصویب شد اما باید منتظر ابلاغ آن باشیم که امیدواریم هر چه سریع تر سهم شهرستانها، بخش ها و دستگاه های اجرایی را تعیین کرده و پروژه ها مشخص شود.
پرویزی تصریح کرد:د قانون تامین آب شرب و بهداشتی ابلاغ شده که ظرفیت هایی برای ارتقای آب شرب شهری و روستایی دیده شده که باید در یک برنامه زمانبندی 6 ساله این موضوع تعیین تکلیف شود.
وی ادامه داد:برای سالجاری دولت درصدد است تا سطح برخورداری از راه های روستایی را افزایش دهد که این مساله در استان خراسان شمالی باید از 80 درصد به 92درصد ارتقا یابد.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:سال گذشته در حوزه مدارس خشتی و گلی ساخت 40 مدرسه به اتمام رسید که امیدواریم تا پایان دولت یازدهم تمام این مدارس به سرانجام برسد.
سید علی اکبر پرویزی خاطرنشان کرد:همچنین بر اساس تاکیدات دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور، مساله واگذاری طرح های نیمه تمام انتفاعی به بخش خصوصی نیز مطرح شد که این طرح ها و پروژه ها در اولین فرصت باید تعیین تکلیف شود و هیچ گونه کوتاهی و قصور مدیران دستگاه های اجرایی در این امر پذیرفتنی نیست.
وی گفت:طرح های نیمه تمامی همچون سالن های ورزشی، استخر ها، مدارس و... را می توان با 80 درصد تخفیف به بخش خصوصی واگذار کرد و نگاه دولت در این بخش مالی نیست بلکه کمک به مناطق کمتر توسعه یافته است.
پرویزی در ارتباط با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان نیز افزود:تمام اعتبارات 507 میلیارد تومانی این سفر در سال 93 اخذ شده و هیچ تعهدی از این سفر باقی نمانده است و اینکه بیش از 300 میلیارد تومان تخصیص یافته مازاد بر تعهدات سفر است.
وی در بخش دیگر سخنان خود به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره ای داشت و گفت:نگاه دولت در این بخش کمک به واحدهای تولیدی نیمه فعال است.
پرویزی خاطرنشان کرد:اخیرا دولت در تمام سیاست های اجرایی، برنامه های اقتصاد مقاومتی را به تمام وزارت خانه ها و سازمان ها ابلاغ کرده و تکلیفی نیز بر دوش استانداران و دستگاه های اجرایی گذاشته شده است.
وی ادامه داد:با ابلاغ قوانین و مقررات حوزه های اقتصاد مقاومتی ، مدیران دستگاه های اجرایی در مواردی که تکلیفی بر دوش آنها گذاشته شده را به سرانجام برسانند تا بتوانیم مصوباتی در این خصوص از دولت اخذ نماییم.
استاندار خراسان شمالی اظهار داشت:می توان از طریق بهبود روابط سیاسی خود با سایر کشورها ، روابط اقتصادی خود را به خصوص در حوزه صادرات بهبود دهیم.
پرویزی افزود:اعتبارات سال 92 و 93 کمتر از یک دهم درصد برگشت خورده که مبلغ قابل بیانی هم نیست و آن هم دلایل خاص خود را داشته وبرای جذب اعتبار سال 94 هم تا 31 تیرماه فرصت باقیست بنابراین برخی رسانه های محلی نباید با درج آمار و ارقام غیر واقعی موجب بدبین شدن مردم به نظام جمهوری اسلامی شوند.
وی تصریح کرد:از زمان استقرار دولت یازدهم تا کنون بیش از یکهزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی، ردیف ها اختصاص یافته که این مبلغ با هشت سال دولت گذشته برابری می کند و همچنین 700 میلیارد تومان اعتبارات ملی جذب شده است که این آمار و ارقام نشان دهنده این موضوع است که بخشی از اشتغال را مدیون همین اعتبارات دولتی هستیم.
پرویزی اظهار داشت: امیدواریم در سالجاری با چالش ها و مشکلات سال گذشته روبه رو نشویم و این موضوع به کمک مدیران دستگاه های اجرایی و همراهی مردم بستگی دارد.
گفتنی است: در این جلسه  طرح خروج شهرک کارگاهی فرش از محدوده شهر بجنورد و طرح توسعه پتروشیمی و منطقه ویژه اقتصادی بجنورد در اراضی پلاک 75 اصلی موسوم به قره خانبندی مورد تصویب اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار گرفت.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.