قدس آنلاین- تبریز: نماینده دوره نهم مردم تبریز در مجلس از تمدیدهای صورت گرفته در دور دوم به عنوان یکی از اقدامات شبه انگیز یاد کرد و گفت: در ساعات پایانی شعب اخذ رای خالی از رای دهندگان بوده اما ۴ بار زمان انتخابات تمدید شد.

درخواست بازشماری آرای صندوق‌های مشخص/ ۴ بار تمدید با وجود خالی بودن شعب

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمداسماعیل سعیدی که به عنوان منتخب به دوره دوم انتخابات مجلس دهم نیز راه یافته بود با اختلاف ناچیز 104 رای در رده پنجم حوزه انتخابیه تبریز قرار گرفت، در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز با تشریح دلایل خود مبنی بر شبه‌انگیز بوده این انتخابات اظهار داشت: اعتراض، دلایل و موارد خود را به صورت مکتوب به 3 مجموعه فرمانداری تبریز، هیات نظارت و هیات اجرایی اعلام کرده و خواستار بازشماری تعدادی از صندوق‌های مشخصی شده‌ایم.

وی افزود: در صورتی که پیش‌بینی تخلف در صندوق‌های اشاره شده با بازشماری آراء به یقین تبدیل شود در این صورت تقاضای بازشماری کل صندوق‌های حوزه انتخابیه را داریم.

نماینده دوره نهم مردم تبریز در مجلس با اشاره به اینکه بر مبنای گزارشات ناظران‌مان  در شعب اخذ رای، شمارش آرای ساعت 3 صبح اتمام یافته بود، تاکید کرد: براساس این گزارش‌های‌مان با 130 هزار رای در رده های اول و دوم قرار داشتم و ارزیابی ستاد انتخابی اینجانب حداقل حضور در بین منتخبان مجلس بود ولی مشخص نشده چرا به یک باره نفرات ردیف‌های هفت و هشتم در رده سوم قرار گرفتند و اعلام نتایج قطعی نیز تا ظهر فردا به طول کشید.

سعیدی از تمدیدهای صورت گرفته در حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو نیز به عنوان یکی دیگر از اقدامات شبه انگیز یاد کرد و اظهار داشت: با قاطعیت می‌توان عنوان کرد که در ساعات پایانی انتخابات، شعب اخذ رای خالی از رای دهندگان بوده و بقا وجود این موضوع و مشارکت پایین مردم، حدوداً 4 بار زمان انتخابات از سوی ستاد انتخابات استان تمدید شده که دلایل این امر نیز باید مشخص و اعلام شود.

این کاندیدای مجلس شورای اسلامی برای دوره دهم، ضمن یادآوری خواسته‌ها و فشارهایی که از سوی اقشار مختلف مردم برای صیانت از آرای داده شده به وی وارد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان حوزه انتخابیه تبریز تاکید دارند که آراء و حق آنها و خانواده شهداء در حال نادیده گرفتن می باشد و باید این حق احقاق شود.

وی، خواستار بازشماری سریع صندوق‌های مورد اشاره شده ستاد انتخاباتیش از سوی فرمانداری تبریز، هیات نظارت و هیات اجرایی به عنوان مراجعه رسیدگی به اعتراضات و تخلفات شد و عنوان کرد: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه نظام می باشد و نباید مسئولان با بی‌توجهی به آرای این مردم و دلایل پشت پرده به این سرمایه لطمه وارد کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.