قدس آنلاین/ مرتضی روشنی: مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از جریمه ۳۱ میلیارد ریالی متخلفان خودرویی در این استان خبر داد.

جریمه ۳۲۵ میلیاردی خودروسازان و شرکت های متخلف پالایش سوخت

حمیدرضا کریم در نشست خبری خود درباره پرونده تخلفات مختلف طی سال 94 که در این اداره رسیدگی شده است، اظهار داشت: رسیدگی به امور تخلفاتی در سه  بخش کالا و خدمات، بهداشت و درمان و قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود که از مهم‌ترین پرونده‌هایی که در این اداره رسیدگی شد، مربوط به تخلف خودروسازان بود.
وی افزود: در سال 94 در مجموع 99 فقره پرونده درباره تخلف‌های خودروسازان از جمله انجام ندادن تعهدات، تحویل ندادن به موقع، خسارت تأخیر تأدیه، تحویل خودروی معیوب به مشتری و نگذاشتن پلاک و... بود که بزرگ‌ترین پرونده به شرکت دیارخودرو با 300 شاکی تعلق داشت.
وی ادامه داد: با این حال از مجموع 99 پرونده وارده، 88 پرونده مختومه اعلام و جریمه ای بیش از 31 میلیارد ریال از خودروسازان دریافت شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین در حوزه کالا و خدمات طی سال گذشته بیش از 39 هزار پرونده ورودی داشتیم که در مجموع بیش از 38هزار پرونده مختومه شد.
وی افزود: در حوزه تخلفات بهداشت و درمان نزدیک به سه هزار و 600 پرونده وارد که سه هزار و 414 پرونده آن مختومه شد و نیز در حوزه قاچاق کالا و ارز دو هزار و 225 پرونده به شعبه‌های مختلف این اداره رسید که هزار و 985 پرونده آن مختومه شد.
وی ارزش ریالی میزان محکومیت کلیه این جرایم را بیش از 34 میلیارد ریال اعلام کرد.
کریم همچنین درباره آمار مقایسه ای پرونده های سال 94 و 93 اظهار داشت: در سال گذشته از مجموع 45هزار و 738 پرونده، 44هزار و 94 پرونده مختومه شد، این در حالی است که در سال 93 مجموع پرونده‌های وارده 48 هزار و 225 مورد بود که به 47 هزار و 781 پرونده رسیدگی شد که نشان از کاهش پنج تا هشت درصدی دارد.

 جریمه 294 میلیاردی سه شرکت پالایش سوخت
مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی همچنین درباره تازه ترین پرونده های مهمی که  در این اداره به آن رسیدگی شده اند، گفت: بیشتر این پرونده ها متعلق به جرایم قاچاق سوخت است که در تازه ترین موارد، پرونده سه شرکت پالایش سوخت که نفت خام را به افغانستان صادر می کردند، مورد رسیدگی قرار گرفت.
حمیدرضا کریم ادامه داد: نخستین شرکت به میزان یک میلیون و 469هزار لیتر سوخت قاچاق داشت که جریمه ای بیش از 71 میلیارد ریال به آن تعلق گرفت. همچنین شرکت دیگری در این زمینه با هفت میلیون و 390هزار لیتر نفت و گاز قاچاق جریمه‌ای بیش از 16 میلیارد ریال شد و در نهایت شرکت متخلف سوم نیز بیش از 207 میلیارد ریال جریمه گردید.
وی درباره رویکرد این سازمان در سال جدید گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره مبارزه با قاچاق، این اداره سعی خواهد کرد از شکل سنتی و روزمره مبارزه با قاچاق خارج شده و با برنامه ریزی و هماهنگی با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کشور و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، روی شبکه های سازمان یافته قاچاق بویژه در بخش پوشاک و نساجی متمرکز شود.
وی افزود: با راه اندازی قرارگاه اقتصاد مقاومتی، سعی خواهیم کرد برای مصرف کالاهای داخلی در میان شهروندان فرهنگ‌سازی کنیم.
وی تأکید کرد: قاچاقچیان باید بدانند امسال تمام سرزمین ایران برای آنان ناامن خواهد بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.