قدس آنلاین: نماینده ولی فقیه خراسان رضوی با بیان اینکه امام کاظم(ع) تمامی جریان‌های سیاسی چالش انگیز را براندازی کردند، گفت: مهم‌ترین مبدأ ارزش در اهل بیت پیغمبر(ص) مسئله امامت است.

امام کاظم(ع) تمامی جریان‌های سیاسی چالش انگیز را براندازی کردند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار با فرماندهی و مسئولان سپاه امام رضا(ع) که در آستانه هفته پاسدار و هفته عقیدتی سیاسی سپاه در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، اظهار داشت: هریک از دوازده امام شیعیان، امام زمان دوران خودشان بودند و علت آنکه شیعه دوازده امامی را به خود نسبت می‌دهیم این است که امامان بزرگوارمان زنده و حی هستند و در ذیل آموزه‌های تمامی این عزیزان هستیم و باید از آموزه‌های شفاهی و عملی آن‌ها بهره‌مند شویم.
وی افزود: سیره سیاسی امام کاظم(ع) در وضعیت اجتماعی ما تأثیرگذار است و از استاد شهید مرتضی مطهری هم می‌‍توان به عنوان مصداق کنونی آن در زمان حال نام برد.
نماینده ولی فقیه خراسان رضوی با بیان اینکه امام کاظم(ع) تمامی جریان‌های سیاسی چالش انگیز را براندازی کردند، گفت: حضرت موسی بن جعفر(ع) هر جریان سیاسی‌ای که موجب چالش می‌شد را براندازی کردند و خلافت را از بنی‌امیه گرفتند و مهم‌ترین مبدأ ارزش در اهل بیت پیغمبر(ص) مسئله امامت است.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بنی‌امیه جریان امامت را رکوب می‌کرد و بنی‌عباس می‌خواست این جریان از بین برود و علم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در اختیارش باشد، اما امام کاظم(ع) ضمن اینکه اجازه ندادند شخصیتشان در اختیار قدرت عباشی باشد، توانستند در دساگله حکومتی نفوذ کنند.
وی تأکید کرد: هارون الرشید می‌خواست که علم امام کاظم(ع) در اختیارش قرار بگیرد، اما مدیریت امام هفتم شیعیان مانع از تحقق این خواسته شد و حتی مرید هارون هم شیعه و پیرو امامت شد.
امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران جریان‌های استکباری را تضعیف کرده است، خاطرنشان کرد: شخصیت معنوی باب الحوائج، حضرت موسی بن جعفر(ع) روزبه‌روز توسعه داشت و زاویه جریان و شکاف دشمن هم به همان نسبت روز‌به‌روز بیشتر می‌شد و انقلاب اسلامی ایران جریان‌های استکباری را تضعیف کرده و بهترین نسخه راهبردی در زمان کنونی هم همان سیره امام کاظم(ع) است.
آیت‌الله علم‌الهدی گفت: استاد شهید مرتضی مطهری از ابتدای نهضت در کنار حضرت امام خمینی(ره) حاضر بود و مبارزات بسیاری با رژیم شاهنشاهی داشت و موقعیت بیانی، علمی و قلمی خود را در حوزه و دانشگاه حفظ کرد و در اجرای برنامه‌هایش آزادانه عمل کرد که برگرفته از راهبرد سیاسی امام هفتم شیعیان، حضرت موسی بن جعفر(ع) بود.
وی افزود: تنها راهی که در سیره سیاسی امام کاظم(ع) بود شخصیت و مواضع انقلابی ایشان بود و امام هفتم شیعیان این شخصیت را به گونه‌ای حفظ کردند که دستگاه حاکم ایشان را محدود نکند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام کاظم(ع) ترجیح دادند برای حفظ شخصیت انقلابی‌شان محدودیت‌هایی برایشان ایجاد شود و مسیر توسعه علم با روشی که امام صادق(ع) پیاده کردند هموار شد و باوجود سنگ‌اندازی‌های دشمنان خللی در این مسیر به ویژه در مراجعات مردمی به محضر ائمه اطهار(ع) ایجاد نشد.
آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: نمی‌شود به جز موضع انقلابی با دشمن جنگید و امر حضرت موسی بن جعفر(ع) هم همین بود و این عکس‌العمل امام کاظم(ع) برای هارون قابل تحمل نبود و ایشان را به زندان فرستاد و تا زمان شهادت در همانجا بودند.
وی با اشاره به اینکه واردشدن با چهره و ظاهر خاص درست نیست، تأکید کرد: اگر شخصیت انقلابی نداشته باشیم نمی‌توانیم استکبار ستیز باشیم و امام کاظم(ع) برای حفظ موضع انقلابی خود 14 سال رنج و شکنجه زندان را متحمل شدند و استاد شهید مرتضی مطهری هم چنین رویه‌ای را پیش گرفت و وی اولین مهره‌ای بود که از مسیر دشمن برداشته شد.
نماینده ولی فقیه خراسان رضوی گفت: آبرو دادن و جان دادن اولین قدم برای حفظ شخصیت انقلابی بوده و برای تحقق این مهم باید همچون حضرت موسی بن جعفر(ع) از همه چیز خود بگذریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.