قدس آنلاین: مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: رسانه استانی تمام قد در خدمت مطالبات مردم به ویژه جوانان است، جوانانی که پاک طینت و علاقمند به فرهنگ اسلامی و بومی خود هستند.

 رسالت رسانه استانی تحکیم ارزش های بومی و تأمین نیاز جوانان است

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در دیدار امام جمعه، فرماندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرستان قوچان در رسانه استانی افزود: رسانه های فرهنگی از جمله صدا و سیما در تقویت نشاط و پاسداشت ارزشهای اسلامی و فرهنگی محلی تأثیر گذار اند لذا انعکاس و معرفی فرهیختگان، نخبگان شهرستان قوچان گامی بسیار مؤثر در این خصوص است.
محسن نصرپور با اشاره به وجود 140 اثر تاریخی با 32 اثر ثبت ملی در شهرستان قوچان تصریح کرد؛ شناساندن ظرفیت های اقتصادی نظیر صنایع دستی، کشاورزی به مردم منطقه به ویژه جوانان، معرفی علما، مفاخر و نخبگان علمی و دانشگاهی، ترویج فرهنگ بومی و توجه به موسیقی محلی و ... از عمده کارهایی است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد.
وی با اعلام اینکه هم اکنون 90% ساکنان شهرستان قوچان تحت پوشش تصاویر دیجیتال هستند ابراز امیدواری کرد؛ تا پایان امسال جشن پوشش صد در صدی دیجیتال شهرستان قوچان را به عنوان نخستین شهرستان خراسان رضوی با مشارکت مالی فرمانداری برگزار کنیم.
مدیرکل رسانه استانی همچنین از این شهرستان به عنوان یکی از خاستگاه های موسیقی خراسان یاد کرد و افزود: مشارکت در تولید نماهنگ، تهیه و پخش برنامه های ورزشی با معرفی پهلوانان و قهرمانان رشته های مختلف، ساخت فیلم های مستند از چهره های برجسته هشت سال دفاع مقدس و شخصیت های ملی و ماندگار در این خطه و راه اندازی دفتر خبری در شهرستان قوچان از جمله اقداماتی است که با تعامل رسانه استانی و مجموعه مسئولان شهرستان قابل تحقق است.
حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی امام جمعه شهرستان قوچان با ابراز خرسندی نسبت به رویکرد مثبت و سازنده مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی نسبت به حفظ و ترویج ارزش های اسلامی و مطالبات مردم، از امعان نظر ایشان تقدیر و تأکید کرد: انتخاب مدیران شایسته نقش بسیار مهمی در تسهیل امور و تعاملات بین نهادی دارد.
فرماندار شهرستان قوچان هم در این نشست مضامین دینی غنی و تمدن ایران اسلامی را یاد آور شد و گفت: با شبیخون فرهنگی غرب نمی توان با شعار مقابله کرد. بنا بر این لازم است همه مجموعه مدیریتی شهرستان در ترویج فرهنگ بومی و معرفی نخبگان علوم گوناگون همتی مضاعف بورزند. وی همچنین خواستار راه اندازی فوری دفتر خبری شهرستان شدند.
قامتی در استفاده از تجربیات رسانه ای صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی در تصمیمات شهرستان و ایجاد دفتر خبری شهرستان قوچان از محل امکانات و اعتبارات فرهنگی شهرستان اعلام آمادگی کرد.
تشریح قدمت تاریخی شهرستان و موقعیت مناسب ارتباط با کشورهای آسیای مرکزی، توجه بیشتر به ورزش پهلوانی   ( کشتی با چوخه )، پوشش رسانه ای جشنواره موسیقی پیران چنگی که از 28 تا 30 اردیبهشت ماه جاری با حضور معاون وزیر و میهمانان خارجی در قوچان برگزار می شود نیز از نکاتی بود توسط شهردار و رئیس شورای اسلامی شهرستان قوچان با مدیر کل صدا و سیمای خراسان رضوی مطرح شد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.