قدس آنلاین: استاندار خراسان شمالی گفت:اگر شرایط کشور به ویژه در بخش تولید بهبود یابد قطعا دغدغه ها و مشکلات کارگران و کارفرمایان نیز به تدریج حل خواهد شد.

بهبود شرایط تولید منجر به حل مشکلات کارگران خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد ، سید علی اکبر پرویزی در دیدار با تشکل های کارگری استان اظهار داشت:تحریم های ظالمانه چندسال گذشته موجب شد تا بخش تولید و صادرات دستخوش مشکلاتی شوند که این عوامل در تمامی بخش ها نیز اثرگذاشت.
وی افزود:امیدواریم بتوانیم با گشایش ها و مذاکرات حاصل شده با جامعه جهانی، بخش صادرات را رونق ببخشیم تا از این طریق افزایش تولید و اشتغالزایی را نیز داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با تصویب قانون تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته، دولت بسیاری از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی را حل کرد.
پرویزی در ادامه افزود:دولت برای سالجاری به دنبال افزایش تولید و کمک به واحدهای نیمه فعال و راکد است تا از این طریق مشکلات جامعه کارگری با اشتغال در این صنایع به تدریج حل شود.
وی تصریح کرد: برخی دیگر از مشکلات مربوط به حوزه اداری و اجرایی است که می توانیم از طریق استانداری این مشکلات را پیگیری کنیم تا به سرانجام برسد.
پرویزی اظهار داشت:از زمان حضور دولت یازدهم، بحث افزایش دستمزد کارگران مد نظر دولت بود که متاسفانه شرایط مالی کشور به گونه ای رقم خورد که چنین اتفاقی رخ نداد.
وی در ارتباط با  نرخ دستمزد کارگران نیز گفت:اخیرا در برنامه ششم توسعه دولت از مجلس خواسته تا به تناسب شرایط افراد و گروه ها، حقوق ها نیز افزایش یابد که امیدواریم با تصویب این قانون کمک خوبی به جامعه کارگران و حتی بازنشستگان شود.
پرویزی افزود: هم اکنون 11 هزار کارگر ساختمانی در این استان بیمه اند اما تعدادی از این افراد از سایر اقشار هستند که خود را بیمه کارگر ساختمانی کرده اند که باید این افراد شناسایی شوند
.
وی اظهار کرد: بیمه کارگر ساختمانی همانند بیمه قالی بافی دچار مشکل شده است که افرادی از این طرح سوء استفاده کرده  و زیر پوشش خدمات بیمه ای قرار گرفته اند.
وی از مسئولان مربوط خواست تا برای این شیوه راهکاری بیاندیشند چرا که این امر جزء تعهدات دولت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.