قدس آنلاین: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت فرارسیدن ۲۷ ماه رجب المرجب، عید سعید مبعث رسول اکرم(ص)، ویژه برنامه‌ها و جشن‌های باشکوهی در ۳ نوبت در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

ویژه برنامه‌های جشن عید سعید مبعث رسول اکرم(ص) در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین، اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن 27 ماه رجب المرجب، عید سعید مبعث رسول اکرم(ص)، ویژه برنامه‌ها و جشن‌های باشکوهی در 3 نوبت در بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.
وی افزود: ویژه برنامه شب عید سعید مبعث رسول الله(ص) از ساعت 20 تا 22 روز چهارشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در رواق امام خمینی(ره) بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری پیرامون موضوع پيام‌های بعثت رسول اکرم(ص) به ایراد سخن می‌پردازد؛ همچنین مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سیدمهدي میرداماد و سیدحمید کهربایی به مولودی خوانی و گروه سرود و تواشیح سیرت‌النبی به اجرای همخوانی می‌پردازند.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی بیان کرد: مراسم جشن ویژه روز عید سعید مبعث حضرت محمد(ص) از ساعت 9:30 تا11 روز شنبه بیست‌وششم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور تولیت آستان قدس رضوی، استاندار خراسان رضوی، امام جمعه مشهد و جمعی از مقامات و مسئولان کشوری، استانی، شهری  و مسئولان و خدام آستان قدس رضوی در همین مکان مقدس برگزار می‌شود.
حسینی تصریح کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام ناصر رفيعی پیرامون موضوع سبک زندگی نبوی سخنرانی می‌کند و در ادامه مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، سیدجعفر ماهرخسار، احمد واعظی، سیدمهدی ميرداماد، جفر ملائكه و امیر عارف به مدیحه سرايی و مولودی خوانی و شاعر آئینی سیدرضا مؤيد نیز به شعر خوانی می‌پردازند.
وی با اشاره به تغییر مکان مراسم جشن ویژه، تأیید کرد: همه ساله مراسمات جشن ویژه در روزهای 17 ربیع‌الاول، 13  رجب، 27  رجب، 15 شعبان، 11 ذی‌القعده و 18 ذی‌الحجه در تالار اماکن متبرکه برگزار می‌شد، اما از امسال به دستور تولیت آستان قدس رضوی این مراسمات در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود تا شاهد حضور پرشور و ساده‌تر ارادتمندان به ائمه اطهار(ع) در این ویژه برنامه‌ها باشیم.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: مراسم جشن شام عید سعید مبعث خاتم الانبیاء(ص) هم از ساعت 20 تا 22 روز پنجشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و در این مراسم حجت‌الاسلام سیدمهدی میرباقری پیرامون موضوع سیره تربیتی پیامبراکرم(ع) به ایراد سخن می‌پردازد؛ همچنین مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هادي الهی  به مولودی خوانی، گروه سرود و تواشیح ثارالله به اجرای همخوانی و  مداح و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) منصور ارضی به قرائت دعای پر فیض کمیل می‌‌پردازند.
حسینی گفت: شرکت در این برنامه‌ها ویژه عموم زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی بوده و شرکت‌کنندگان ضمن عرض تبریک و تهنیت این عید فرخنده به ساحت مقدس ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و امام زمان(عج) از این برنامه‌های معنوی و نورانی بهره‌مند می‌شوند و امیدواریم که سبک زندگی نبوی در زندگی‌ زائران و مجاوران حرم مطهر جاری و ساری بشود.
وی افزود: امیدواریم که درس‌های گرانبهای مبعث را به خوبی یادگرفته و به عنوان پیرو پیامبر اعظم(ص) بتوانیم سبک زندگی نبوی را در زندگی خود پیاده نمائیم و آنگونه‌ای زندگی نمائیم که ائمه اطهار(ع) به آن سفارش کرده‌اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.