جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت که رزمایش‌ های کشور طبق تقویم انجام خواهد شد و ایران هیچ محدودیتی در این زمینه نمی‌پذیرد.

 قدرت دریایی سپاه بر مبنای غلبه بر آمریکا توسعه یافته/ دشمنی در منطقه غیر از آمریکا نداریم/ اجازه عبور کشتی‌های تهدید کننده ایران را از تنگه هرمز نخواهیم داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه با حضور در استودیو بخش خبری ساعت 21 صداوسیما  و شرکت در  گفت‌وگویی که به موضوع بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدید کنگره آمریکا علیه برنامه‌های دفاعی ایران و نیز محدودسازی رزمایش‌های جمهوری اسلامی در خلیج فارس اختصاص داشت، خاطرنشان کرد:رزمایش‌های ما برابر تقویم‌ها و مطابق مصالح سیاسی و دفاعی انجام می‌شود و هیچ محدودیتی را نیز در این حوزه از سوی هیچ قدرتی‌نمی‌پذیریم. 

وی با هشدار  به دشمنان ملت ایران خصوصا آمریکا درباره تکرار اشتباهات گذشته‌شان، اظهار داشت: از عبرتهای نزدیک درس گرفته و عقل سیاسی را بستر کار قرار دهند و از اعمال فشار بی‌حد و غیر ضرور به ملت انقلابی ایران پرهیز کنند.

 سردار سلامی با اشاره به اینکه  اجازه نمی دهیم هیچ کشوری در حوزه اقدامات دفاعی و رزمایش های ایران تصمیمی اعمال کند، تاکید کرد: ما دارای تقویم مشخصی برای رزمایش های سالانه هستیم که همه آنها مشخص است و به تناسب موقعیت، ممکن است رزمایش‌هایی را هم حتی بدون برنامه قبلی اجرا کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو تاکید کرد: اگر قدرت دفاعی ایران در منطقه خلیج فارس نبود، یک قطره نفت به غرب و شرق عالم صادر نمی‌شد.

به  گفته سردار سلامی، توسعه قدرت دریایی ما بر اساس غلبه بر آمریکا آرایش و گسترش یافته چون غیر از آمریکا دشمنی در این منطقه نداریم.

جانشین فرمانده کل سپاه درباره برخی اظهارنظرهای مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه اقدامات نظامی ایران غیرحرفه‌ای است، خاطرنشان کرد: اقدام غیرحرفه‌ای آن است که آمریکایی‌ها با موشکی که از روی ناو خود شلیک کردند بیش از 250 مسافر ایرباس ایرانی را از آسمان به قعر دریا کشانده و شهید کردند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.