۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد خبر: 375762

انتخابات مجلس دهم در دو گام اجرايي و با رقابت هاي نفس گير وحضور موثر و آگاهانه مردم ، به فصلي از افتخار و بلوغ سياسي و حماسه ماندگار تبديل شد.

پايان رقابت، آغاز رفاقت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، منتخبان حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب در مجلس شوراي اسلامي ،در گام هاي نخست راهي طولاني و سخت در خانه ملت هستند و دادن دست ياري و اتحاد به منظور ايجاد انسجام و هماهنگي در خدمت صادقانه و اثرگذار از سوي آنان، اتفاقي مبارك است كه در اين دوره رقم خورده است.
اردوگاه اصولگرايان و اصلاح طلبان استان مركزي در انتخابات مجلس دهم با آرايش سياسي ارائه ليست و دعوت همگاني براي راي به برنامه عمل كردند و دو منتخب حوزه اراك، كميجان و خنداب هركدام عضو مورد حمايت يكي از اين طيف هاي سياسي هستند.
اگر چه اين منتخبان به عنوان نامزدهاي رقيب و نظرگاه هاي طيف اصولگرا و اصلاح طلب در كارزار انتخاباتي حاضر شدند اما با تعيين نتيجه انتخابات، اتحاد را سرلوحه كار خود قرار داده تا حاكميت گفتمان اعتدال و عقلانيت را جامه عمل بپوشانند.
انتظار مي رود اين ميثاق و همدلي كه برگرفته از خواست و توصيه مقام معظم رهبري است آثار خود را در تقويت پيوست هاي سياسي، اجتماعي و اقتصادي منطقه نشان دهد و به عنوان الگويي موفق در هم افزايي توان و امكانات فكري و اجرايي در پيشبرد اهداف منطقه اي و كشوري در لايه هاي مختلف جامعه نهادينه شود.
منتخب مردم در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب در اين خصوص گفت: عرصه انتخابات مسابقه اي است كه نامزدهاي انتخاباتي برنامه و ايده هاي خود را عرضه مي كنند و اين مردم هستند كه با درايت و مطالعه در نهايت خادمانشان را برمي گزينند.
سيد مهدي مقدسي افزود: با زده شدن سوت پايان انتخابات، بايد رقابت به رفاقت تبديل شود و همه براي اهداف مشترك هم قسم شوند.
وي اظهار كرد: پيمان اتحاد بين منتخبان حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب، راهي است كه بايد با پيوستن ساير بخش ها و تمامي صاحبان فكر و انديشه فارغ از مرزبندي ها كامل شود.
مقدسي اظهار كرد: پيام اين اين ميثاق همراستايي در خدمت و تقويت وفاق ملي است و تمريني است تا بياموزيم كه به همه سلايق فكري احترام بگذاريم و براي حضور و خدمت همه سعه صدر داشته و فضاسازي كنيم.
وي ادامه داد: زماني كه هدف خدمتگذاري است همه مردم با هر انديشه و تفكري در چارچوب اهداف نظام مهم و باارزش هستند و مي توانند در قانونگذاري ياريگر منتخبانشان در خانه ملت باشند تا پيشبرد امور سرعت بگيرد.
منتخب مردم در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب گفت: نمايندگاني كه در انتخابات مجلس دهم راي آورده اند، در قبال همه مردم با هر منش و ايده فكري و سياسي مسئول هستند و خود را خادم تمام مردم مي دانند، بنابراين هر ظرفيتي بايد در راستاي اهداف توسعه و همراهي مردم با نمايندگان مجلس جدي گرفته شود.
مقدسي ابراز اميدواري كرد: اين پيمان شروعي براي يك دوره همگرايي و انسجام هر چه بيشتر در بين نمايندگان حوزه انتخابيه اراك، استان مركزي و كشور باشد تا با همكاري به امر قانونگذاري بپردازند.
وي گفت: از همه نمايندگان دعوت مي شود به قطار انسجام در راه خدمت به مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران بپبوندند تا با گفتمان واحد و فرصت سازي خرد جمعي، قدم هاي محكمتر برداريم.
علي اكبر كريمي ديگر منتخب مردم در حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب نيز در اين خصوص گفت: واگرايي نمايندگان مجلس در سطح مجمع نمايندگان و كشور به زيان مردم است و فرصت هايي را كه در حل مشكلات، پيگري امور منطقه اي، تحقق مطالبات مردم و جذب امكانات براي حوزه انتخابيه وجود دارد، به هدر مي دهد.
وي ادامه داد: يكي از برنامه هاي ارائه شده در تبليغات انتخاباتي، ايجاد و تقويت فضاي همدلي و همكاري با حوزه انتخابيه اراك، كميجان و خنداب است و با اين پيمان همراه با منتخب ديگر مردم مي كوشيم تا اخلاقمداري، كار جمعي و نشاط اجتماعي را در كنار پيگيري امور محوله در استان تقويت كنيم.
وي بيان كرد: اينجانب بر اساس اعلام در دوران تبليغات به حزب و گروهي خاصي تعلق نداشته و فعاليت در چارچوب ارزش هاي انقلاب و نظامي كه امام راحل(ره) براي نظام سياسي كشور تبيين كردند و سال ها توسط مقام معظم رهبري و خون شهدا ادامه يافته، انجام مي شود.
كريمي گفت: فارغ از حمايت هاي سياسي برخي احزاب و گروه هاي سياسي كه در جريان انتخابات صورت گرفته اينجانب وام دار هيچ گروهي نبوده و فعاليت در چارچوب صراط مستقيم كه راه امام راحل(ره) و رهبري تبيين كرده اند در دستور كار قرار دارد تا در چهار سال مجلس شرمنده مردم، رهبر معظم انقلاب و خون شهدا نباشم.
رئيس ائتلاف اصولگرايان استان مركزي نيز گفت: همدلي، وحدت و اتحاد نمايندگان يك استان براي پيشبرد اهداف اسلام، نظام و حل مشكل هاي عمومي مردم تحت رهبري مقام معظم رهبري تاثير بسزايي داشته و به نفع مردم و ايران اسلامي است.
عبدالرحيم عليپور افزود: نمايندگان حوزه انتخابي اراك، كميجان و خنداب در چند دوره اخير اختلاف نظر هايي باهم داشتند و نظرات آنان در برخي موارد نقطه روبروي هم بود و همكاري سازنده اي با يكديگر نداشتند.
وي ادامه داد: اگر اتحاد براي منافع ملي و اجراي سياست هاي كلي نظام، تحقق اقتصاد مقاومتي، همبستگي، حل مشكل مردم، حفظ ارزش هاي نظام و آرمان هاي امام و خون شهيدان و اطاعت از فرامين رهبر معظم انقلاب باشد بسيار مفيد و كار آمد است و ائتلاف اصولگرايان استان مركزي در كنار ساير مردم از اين افكار حمايت و استقبال مي كند.
رئيس ائتلاف اصولگرايان استان مركزي گفت: نمايندگان مردم بايد به هر آنچه در سخنراني ها، محافل، فضاي مجازي و مطبوعات به مردم وعده داده اند، پايبند باشند.
وي ادامه داد: نمايندگان و مسئولان استاني بايد در نظر داشته باشند كه نماينده همه مردم هستند و در قانونگذاري ها و تصميم ها حق و حقوق همه مردم مورد نظر قرار گرفته شود.
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.