قدس آنلاین- لرستان: اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که مبنای آن رقابت اقتصادی است و باید به گونه ای باشد که مبنای آن بر اساس بهره وری بالا و افزایش تولید باشد.

اقتصاد مقاومتی باید برمبنای رقابت اقتصادی باشد

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، معاون اول رئیس جمهور در نشست اقتصاد مقاومتی گفت: درسفر های خودبیشتر  به دنبال حساب کشی هستم  و به دنبال اینکه در حوزه اقتصاد کشور چه دستاوردهایی حاضر شده و اشکالات کار در این حوزه کجاست.

اسحق جهانگیری با بیان اینکه نباید معنای اقتصاد مقاومتی راسخت تعبیر کرد ،افزود: دراقتصاد مقاومتی نباید موضوع را خیلی سخت گرفت  و اجرای آن را کاری دشوار دانست. وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یک واژه علمی است که کشور های صنعتی هم به دنبال آن هستند که به آن دست یابندتا در مقابل تکانه های بیرونی آسیب نبینند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه برای رسیدن به معنای اقتصاد مقاومتی باید بحث فرهنگ سازی و الگوی مصرف فرهنگ داخل کشور شود،گفت:برای کشورایران  که در معرض تحریم است مسوولین باید در زمینه فرهنگ سازی به خوبی وارد عمل شوند.

جهانگیری با اشاره به سیاست 24گانه اقتصاد مقاومتی  تصریح کرد: دراین راستا همه کسانی که در حوزه فرهنگ مسئول هستند باید اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهند.

وی عنوان کرد: همچنین گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی یکی دیگر از ارکان تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.وی با بیان مردمی بودن رویکرد اقتصاد مقاومتی  تاکید کرد:اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردمی است  یعنی بخش خصوصی همه کاره اقتصاد باید باشد .

معاون اول رییس جمهور گفت: اقتصاد مقاومتی برون گرا بوده و همواره با اقتصاد جهان در حال تعامل است .جهانگیری عنوان کرد: اقتصاد ایران در حال حاضر جزو ۲۰ اقتصاد اول دنیا بوه و نمی تواند خود را از اقتصادهای بیرونی جدا بداند و باید کالا و خدمات به کشورهای مختلف عرضه کند و در مقابل کالا و خدمات بگیرد.

وی یاد آور شد: سال 95 سال مهمی است زیرا مجموعه نظام احساس می کنند که باید این چرخ اقتصاد حرکت سریعتردر اقتصاد و تولید داشته  باشد و مردم باید شاهد رونق اقتصادی باشند واقتصاد ایران ازین حالت کندی خارج شود .

جهانگیری با بیان اینکه یکی از خواسته های همه رهبران دنیا از جمله رهبر معظم انقلاب ایجاد عدالت در جامعه بوده و اینکه همه از امکانات مساوی برخوردار باشند است گفت: سال ۹۵ سال مهمی بوده به این دلیل که مجموعه نظام احساس می کند که چرخ اقتصاد باید سریع تر حرکت کند.

وی خاطر نشان کرد:سیاست تجاری کشور باید متناسب باتولید داخل کشور باشد اگر نیاز به اصلاح است من دستور میدهم اصلاح شوند.جهانگیری تاکید کرد: یکی از اولویت های ما در سال جاری حمایت از صادرات به خارج از کشور است حتما در این زمینه باید مشوق صاردات داشته باشیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.