وزیر دفاع آلمان شرکت مستقیم در عملیات جنگی علیه داعش آنگونه که مد نظر آمریکا است را رد کرده و از باقی ماندن برلین در استراتژی کنونی خود که همان آموزش نیروهای منطقه ای و عملیات شناسایی است خبر داد.

رد عملیات جنگی مد نظر آمریکا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آلمان می خواهد مبارزه علیه تروریسم داعش را همچنان در قالب آموزش نیروهای محلی، ارسال سلاح و پروازهای شناسایی تورنادوی خود انجام دهد.

یک عملیات جنگی نیروهای آلمانی از جمله اعزام جنگنده بمب افکن مد نظر آلمان نیست.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان بعد از دیدار امروز خود با برخی همتایان خود در اشتوتگارت آلمان تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند همه چیز را انجام دهد. بنابراین ما باید در مناطقی که به خوبی می توانیم کمک کنیم کمک های خود را همچنین گسترش دهیم و سرمایه گذاری کنیم و از چارچوبی که در آن قرار داریم خارج نشویم.

ارتش آلمان از سپتامبر سال 2014 در مجموع حدود 1800 تن سلاح و تجهیزات به کردهای عراق تحویل داده است. حدود 130 نیروی آلمانی نیروهای امنیتی کرد موسوم به پیشمرگه در شمال عراق را برای مبارزه با تروریسم داعش آموزش می دهند.

این در حالی است که اخیرا هفته نامه اشپیگل از فشار روزافزون آمریکا بر اعضای ائتلاف نظامی ناتو برای مداخله نظامی در عراق و سوریه خبر داده است.

بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل، دیپلمات های آمریکایی در روزهای اخیر در مقر بروکسل درخواست کردند که در اسرع وقت هواپیماهای شناسایی آواکس این ائتلاف نظامی  در حملات هوایی علیه مواضع داعش در عراق و سوریه مشارکت کنند. به این ترتیب ناتو برای اولین بار مستقیما در این جنگ هوایی مشارکت خواهد کرد.

این درخواست آمریکا دومین تلاش برای مشارکت مستقیم ناتو در جنگ علیه داعش محسوب می شود. اواخر سال گذشته نیز واشنگتن درخواست مشابهی را در ائتلاف نظامی ناتو مطرح کرده بود. در آن زمان شرکای ناتو تنها در این رابطه توافق کردند که به آمریکا در دیگر مناطق با رادارهای پروازی کمک کنند و از این کشور در عملیات هوایی ضد داعش در سوریه و عراق حمایت کنند.

البته آمریکا این حمایت های ناتو را کافی ندانسته  و در سفر اوایل آوریل دبیر کل ناتو به آمریکا پشت درهای بسته این مسئله را آشکار کرد که این گونه حمایت ها کافی نیست و عملیات هواپیماهای آواکس ناتو بر فراز عراق و سوریه لازم است.

اوباما نیز در سفر اواخر ماه آوریل خود به هانوفر آلمان نیز نقش نظامی بیشتر شرکای خود در ناتو در حملات هوایی علیه داعش را خواستار شده بود. البته تقریبا همه کشورهای عضو این ائتلاف نظامی در ائتلاف بین المللی علیه داعش شرکت کرده اند. اما ناتو تاکنون خود را از این مهلکه عقب نگه داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.