سید حسن نصرالله، دبیركل حزب الله لبنان با تاكید بر حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین ، گفت : جهان را باید متوجه هجمه های دشمن صهیونیستی علیه نوار غزه و بمباران و نفوذ به داخل این منطقه كه چندین شهید و مجروح برجای گذاشته است، نمائیم.

حزب الله در بهترین شرایط خود  قرار دارد / سعودی ها درانتظار نتایج انتخابات آمریكا هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، سیدحسن نصرالله كه عصر جمعه در مراسم كمیته حمایت از مقاومت اسلامی از طریق شبكه المنار لبنان سخن می گفت،از همه كسانی كه به هر نحوی ، معنوی ، مادی ، رسانه ای و حتی با انتقاد به مقاومت كمك می كنند، قدردانی و تشكر كرد و گفت: سعودی كه به آمریكا خدمت رسانی می كند و با صهیونیست ها روابط آشكار و پنهان دارد، امروز در راس حمله علیه مقاومت قرار دارد.
دبیركل حزب الله با بیان این كه جمهوری اسلامی ایران از طریق مواضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مسئولان فارغ از گرایش های سیاسی از جنبش های مقاومت حمایت همه جانبه می كند، اظهار داشت: مقاومت درهمه مورد هدف قرار گرفته و تا زمانیكه طرح اشغالگری صهیونیستی و همزمان امت اسلامی و عربی سیطره و هیمنه بر خود را رد می كند و بر مقابله با طرح صهیونیستی اصرار دارد، این روند ادامه می یابد.
سیدحسن نصرالله بعداز خداوند متعال از پایگاه و جایگاه مردمی به عنوان مهمترین مولفه حمایت از مقاومت یاد كرد و گفت كه این مردم هستند كه از مقاومت حمایت ، فرزندان خود را تقدیم و بر همه سختی ها و مشكلات و پیامدها صبر پیشه می كنند.
وی، حمایت الهی و مردمی را شرط وجود حیات و تكامل هر جنبش مقاومت و امكان تحقق پیروزی ها دانست و اظهارداشت: آمریكا و اسرائیل به این نتیجه رسیده اند كه برای آنها مطلوب این است كه پایگاه مقاومت را بزنند ، مردم را بشكنند و آنها را از مقاومت دور كنند تا بتوانند شرایط منزوی كردن و آسان سازی وارد كردن ضربه های نظامی و امنیتی به مقاومت را فراهم سازند.
سید حسن نصرالله تاكید كرد: دشمنان مقاومت امروز به این نتیجه رسیده اند كه باید مقاومت و حامیان آن را مورد حمله همه جانبه مالی ، امنیتی ، نظامی و رسانه ای قرار دهند.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: درسال های گذشته شاهد تجاوزها و جنایات صهیونیست ها اعم از ترور فرماندهان مقاومت در لبنان و فلسطین مانند شهید مغنیه و یا به راه انداختن جنگ هایی علیه لبنان و فلسطین بودیم اما دیدند كه مقاومت با اراده ، اقتدار و ایمانی قوی‌تر از گذشته در مقابل آنها ایستاده است.
وی با بیان اینكه « هدف اصلی حمله به سوریه ضربه زدن به محور مقاومت و شكستن پشت مقاومت است و این یك طرح صهیونیستی می باشد»، اظهارداشت: آمریكا و دست نشاندگان منطقه ای آن و در راس آنها سعودی به این نتیجه رسیده كه باید پایگاه حامی مقاومت را بزنند و به همین دلیل بیداری،‌ اعتماد و آبروی مقاومت را هدف قرار داده اند و درصدد خشكاندن منابع مالی مقاومت هستند تا شاید به زعم خودشان ضربه زدن به مقاومت آسان تر شود.
سید حسن نصرالله خاطرنشان كرد كه در چند اجلاس اخیر عربی و اسلامی در قاهره ، تونس ، ریاض و استانبول تقلا كردند و مقاومت ضد صهیونیستی را « سازمانی تروریستی» خواندند اما به دلیل ایستادگی و همراهی نكردن كشورهائی مانند عراق ، الجزائر ، تونس و اندونزی نتوانستند به اجماع دست یابند.
دبیركل حزب الله با قدردانی ویژه از ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق و الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس، تاكید كرد كه با وجود همه این فشارها و هجمه ها ، مقاومت و حزب الله در بهترین شرایط قرار دارند.
سید حسن نصرالله با بیان اینكه « سعودی برای مجبور كردن برخی كشورهای عربی و اسلامی كه با آن همراه نیستند، دست به اقداماتی زد از جمله به خاطر اظهارات نماینده ای در مجلس كویت، این كشور را به قطع روابط دیپلماتیك تهدید كرد»، گفت: حزب الله امروز از مولفه های اصلی نبرد با دشمن صهیونیستی است هرچند از سال 1982 تاكنون در شرایط سختی به سر برده ایم.
وی با بیان اینكه « اهمیت پول و كمكی كه مردم برای حمایت از مقاومت تقدیم می كنند در حجم آن نیست بلكه نیت آنها بسیار اهمیت دارد»، اظهارداشت: ما از احدی نمی خواهیم برای كمك به مقاومت به سختی بیافتد اما این مردم هستند كه از ما حمایت می كنند و ما به مواضع آنها تكیه داریم.
دبیركل حزب الله با تاكید به این كه « با عزم و اراده از این معركه عبور می كنیم و روز به روز به این نتیجه می رسیم و ایمان و یقین پیدا می كنیم كه راه ما حق است و حركت ما در مسیری درست قرار دارد»، تصریح كرد: طبیعی است كه فشارها بر كشورهائی كه از مقاومت حمایت می كنند افزایش یابد و امروز شاهد هستیم كه بعداز بسته شدن پرونده هسته ای علیه جمهوری اسلامی ایران پرونده های جدیدی را گشوده اند.
سیدحسن نصرالله تاكید كرد: مواضع حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و همه مسئولان ایرانی از همه جریان های سیاسی و با وجود اختلاف در گرایش ها به طور قاطع ، جدی و همه جانبه به جنبش های مقاومت با وجود همه چالش ها و فشارها كمك می كنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه « حزب الله در بهترین شرایط خود از هرجهتی باوجود فشارها و هجمه ها علیه آن قرار دارد و می تواند از این مرحله عبور كند»، تاكید كرد: ما برای رویاروئی با چالش ها و هجمه های جدید علیه حزب الله مهیا و آماده هستیم و با صبر ، پایداری و عزمی راسخ با آنها مقابله می كنیم.
دبیركل حزب الله خاطرنشان كرد: احدی نمی تواند دستیابی به راه حلی ریشه ای را نادیده بگیرد و نسبت به رویاروئی ها غفلت كند و ماههای پیش روی سخت خواهد بود برای اینكه سعودی درصدد ادامه برنامه های ویرانگر خود از جمله در سوریه ، یمن و بحرین و منفجر كردن اوضاع منطقه است زیرا در انتظار نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریكا به سر می برد و تا آن موقع این روند ادامه خواهد یافت.
سید حسن نصرالله با بیان اینكه« زمان می گذرد و مكرها و ریختن خون ها بیشتر می شود و باید هوشیار باشیم و غافل نشویم»، گفت: همه باید برای پایداری و حضور بیشتر در میدان های مختلف از جمله سیاسی برای رویاروئی با طرح هائی كه علیه ما سازماندهی كرده اند، آماده باشیم.
وی با بیان اینكه « سعودی در راس طرح های موجود علیه منطقه قرار داردم، افزود: سعودی مانع تحقق آتش بس در سوریه به ویژه در ریف جنوبی حلب است و تمام تلاش خود را برای حمایت از گام هائی كه به شكست مذاكرات سوریه و یمن منجر و باعث شعله ور شدن آتش جنگ در میدان می شود، بكار گرفته است.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه« شروط سعودی در مذاكرات صلح یمن در كویت ، شروطی برای مانع تراشی و سنگ اندازی با هدف شكست مذاكرات است»، اظهارداشت: شاهزاده تركی الفیصل به طور آشكار با صهیونیست ها ملاقات می كند و سعودی خود را برای گسترش روابط با رژیم اسرائیل آماده می سازد.
سیدحسن نصرالله گفت: سعودی ها در مذاكرات بدنبال حل بحران ها نیستند و به همین دلیل شرط هائی را مطرح می كنند تا طرف مقابل را به تسلیم شدن وادار كنند»، تاكید كرد: اگرچه سعودی ها امروز تحت فشار به مذاكرات می روند اما اگر اهدافشان تحقق نیابد، دسیسه می كنند تا مذاكرات شكست بخورد.
وی افزود: این مذاكرات به حل بحران منجر نمی شود زیرا كسانی كه پنج سال در سوریه و یك سال در یمن جنگیده اند ، آماده نیستند، تسلیم شوند.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه « جنگ علیه یمن از یك سال عبور كرده و ملت یمن همچنان مقاومت و پایداری می كند»، خاطرنشان كرد: بعید است مذاكرات و رایزنی ها در ژنو و كویت به دلیل شرط گذاری های سعودی كه از النصره و داعش حمایت می كند، به راه حلی منجر شود.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود به موضوعات داخلی لبنان پرداخت و از لبنانی ها خواست كه در انتخابات شوراهای شهر و شهرداری ها مشاركتی فعال و موثر داشته باشند تا با كمترین خسارت ممكن به بهترین نتایج در این انتخابات دست یابیم.
وی اظهارداشت كه در انتخابات شوراهای شهر و شهرداری ها در لبنان باوجود ورود مسائل سیاسی باید بر ابعاد خدماتی و توسعه ای متمركز شویم.
دبیركل حزب الله با بیان اینكه « مردم لبنان باید متوجه نامزدهایی كه به فساد و دزدی شهرت دارند، باشند»، گفت كه حزب الله و جنبش امل در بیشتر مراكز انتخاباتی فهرست های مشترك دارند.
سیدحسن نصرالله افزود: در پرونده انتخابات ریاست جمهوری موضع حزب الله تغییری نكرده است و كسانی كه می خواهند رئیس جمهوری لبنان انتخاب شود بدانند كه بخشی از راه حل در سعودی و بخشی در لبنان است.
حزب الله از نامزدی ژنرال « میشل عون» در انتخابات ریاست جمهوری لنبان حمایت می كند.
دبیركل حزب الله در ابتدای سخنرانی خود مبعث رسول گرامی اسلامی(ص) و مناسبات ماه شعبان را به همه مسلمانان جهان تبریك و تهنیت گفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.