پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین/ مصطفی لعل شاطری: امام جمعه مشهد در خطبه ‌های عبادی- سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با اشاره به ویژگی های دنیا و آخرت گفت: دنیا مرحله گذار است و در دنیای دیگر هر چه بخواهیم، خواسته عین خلقت است، قرآنی که نازل شده بر افراد عربی نازل شد که تا پیش از این سنگ و چوب را می‌پرستیده است. حال در این قرآن باید ماهیت بهشت با چه ماهیتی تبیین شود که هم آن عرب بفهمد و هم دانشمند و اندیشمند امروز، بر این اساس بهشت در قالب مصداق و مثال تبیین شده است.

افزایش ناهنجاری در دانشگاه برابر با تنزل فرآورده های علمی است

آیت الله علم الهدی با بیان این موضوع که علت اینکه سالروز شهادت استاد مطهری به عنوان روز معلم نام گرفته است، عنوان کرد: شهید مطهری دارای شخصیتی چند بعدی بود و بعد برجسته شخصیت ایشان که شاید معلم آرمانی را در این مرحله قرار دهد، شخصیت پدافندی او در برابر انحرافات فکری و فرهنگی در جامعه دینی محسوب می شود، چنانکه مانند یک دیده بان مسلح، هم دیده بانی می‌کرد و هم دشمن را سرکوب می‌کرد. این عالم وارسته جریان انحرافی را نشانه می‌گرفت و در نطفه خفه می‌کرد و این خاصیت ایشان بود و تا امروز نوشته ‌های شهید مطهری در موقعیت‌های بحرانی فرهنگی و فکری به کار آمده است.
وی افــزود: در زمان حکومت ستم شاهی گروه‌ های الحادی و التقاطی وقتی بحث اسلام می‌شد می‌گفتند ما از اسلام فقط انقلاب را قبول داریم و پیدایش جریان التقاط منافقین براساس جریان الحادی مارکسیسم از اینجا شکل گرفت؛ سپس بقیه جریان اسلام همچون جریان عبودیت را قبول نداشتند و نام آن را اسلام انقلابی گذاشته بودند. اما شهید مطهری می‌فرمودند اسلام قابل تجزیه نیست، مثل سکولارهای امروز که خود را لیبرال دموکرات می ‌دانند و این‌ها همان منافقان التقاطی 30 سال قبل هستند. باید دانست جریاناتی که این مملکت را به خاک و خون کشیدند با آن منافقان تفاوتی ندارند. لیبرال ‌های امروز همان التقاطی‌ های گذشته‌ اند و شناسایی آنان نیاز به بصیرت ویژه ای دارد.
امام جمعه مشهد گفت: اصطلاح «اسلام انقلابی» در آن روز یک اصطلاح ضد ارزشی بود، اما امام بزرگوار اصطلاح را عوض کردند. امام خمینی (ره) فرمودند ما دو اسلام داریم؛ یک اسلام آمریکایی و یک اسلام ناب محمدی(ص). در صحیفه امام، جلد 21، در منشور روحانیت اسلام ناب به «اسلام انقلابی» تعریف شــده است، چنانکه امام می فرمایند: «اسلامی که در آن اسلام انقلاب نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تحجر باشد؛ اسلامی که در آن اسلام ایستایی باشد و پویایی نباشد؛ اسلامی که در آن اسلام تسلیم در برابر توطئه ها و شیطنت ‌های اقتصادی و سیاسی استکباری باشد، آن اسلام آمریکایی است. اسلام ناب نیست. اسلام ناب اسلامی است که در آن اسلام انقلاب هست». بنابراین دیگر اصطلاح عوض شد. بر این اساس امروز نیز ما دو اسلام داریم؛ یک اسلام انقلابی، یک اسلام آمریکایی. اگر فردی گفت «من اسلام انقلابی را قبول ندارم»، معنایش این است که او اسلام آمریکایی را قبول دارد. در حقیقت اگر کسی پیرو اسلام انقلابی نشد و گفت «اسلام انقلابی نداریم»؛ معنایش این است که اسلام آمریکایی داریم. چون این تقسیم بندی را امام بزرگوار در تعریف اسلام ناب محمدی(ص) مشخص کردند. لذا کتابهای شهید مطهری نیاز به یک بازخوانی دارد.
در این راستا نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: کتاب‌های شهید مطهری نیاز به بازخوانی اساسی دارد و این فداکاری و فعالیت اندیشمندانه معـلمان را می ‌طلبد. امروز معلم رسالت اولیه ‌اش قبل از آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت، پدافند فرهنگی و اخلاقی است. اگر فضای تعلیم و تربیت یک فضای ناهنجار فرهنگی باشد معلم نمی‌تواند رسالت خود را در این فضای آلوده فرهنگی اجرا کند. باید دانست هر چه ناهنجاری در دانشگاه افزایش می ‌یابد به همان میزان فرآورده‌های علمی ما نیز دچار تنزل می‌شود. امروزه دشمن چشم طمع به محیط دانشگاه دارد و میدان دانشگاه را برای تهاجم فرهنگی خود انتخاب کرده است. باید مراقب بود تا تبدیل به جریان‌ های انحرافی بیرون دانشگاه نشویم.
آیت الله علم الهدی همچنین با بیان این موضوع که آپارتاید جنسی، بی حجابی است، خاطرنشان کرد: در بسیاری از دانشگاه‌ های تهران طرحی پیاده شده که حراست دانشگاه‌ ها از ورود دختران آرایش کرده با وضعیت ناهنجار به دانشگاه جلوگیری می‌کنند. وقتی من اعلام کردم در دانشگاه‌ های مشهد نیز همین کار را انجام دهید در جواب به من اعلام کردند: «ما بعد از خواسته شما این را انجام دادیم اما در همان روز اول یک عده از این دخترهای بی‌حجاب، پلاکارد بلند کردند که روی آن نوشته شده بود آپارتاید جنسی محکوم است». اینکه یک بی حجاب می‌خواهد خود را ملعبه جنسی گروهی قرار دهد، این آپارتاید جنسی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.