قدس آنلاین: شهردار منطقه ۳ مشهد گفت: بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های شهرداری منطقه ۳ مشهد اجرایی شده است.

بیش از ۸۰ درصد برنامه‌های شهرداری منطقه ۳ مشهد اجرایی شده است

به گزارش قدس آنلاین، شهرداری منطقه 3 مشهد در یکی از مناطق کم‌برخوردار شهرداری مشهد واقع شده است، اما با این وجود یکی از بهترین مناطق شهری در ارزیابی عملکرد بوده است.
این منطقه مساحتی 32 میلیون متر مربعی را دارد و در آن 420 هزار نفر سکونت دارند و طبق نظر سنجی صورت گرفته عملکرد مسئولان این منطقه با رضایت‌مندی ساکنان آن همراه بوده است.
در همین راستا و در جهت آشنایی بیشتر با فعالیت‌های شهرداری منطقه 3 مشهد گفت‌و‌گویی با علی یوسف‌زاده شهردار منطقه 3 مشهد صورت داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:
قدس آنلاین: در ابتدا گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در شهرداری منطقه 3 مشهد بیان فرمائید؟
یوسف‌زاده: از ابتدای سال 1391 به عنوان خادم مردم در شهرداری منطقه 3 مشغول به خدمت هستم و افتخارمان این است که بخشی از خدمات ارائه شده در این منطقه به زائران ولی نعمتمان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) بوده است.
با وجود آنکه یارانه شهرداری به صورت مستقیم نبوده و یارانه خدمت بوده است، اما چندبرابر هزینه‌های دریافتی از شهروندان منطقه هزینه شده است، به طور مثال در سا‌ل‌های 92 تا 94 مجموع هزینه‌ها 185 میلیارد تومان بود در صورتی کل درآمد این سه سال نزدیک به 90 میلیارد تومان بود؛ همچنین از ابتدای دوره مسئولیتی‌ام تاکنون نزدیک به 4 میلیارد و 200 میلیون تومان در این منطقه هزینه شده است.
هزینه‌های صورت گرفته در پروژه‌های آسفالت، خط 2 قطار شهری، بخشی از خط 3 قطار شهری و غیره بوده و در این مجموعه نگاه درآمدی نداریم، بلکه هدف خدمت شایسته و صادقانه به مردم بوده است.
کل هزینه‌ها نزدیک به 1500 میلیارد تومان بوده و حداکثر درآمد هم نزدیک به 100 میلیارد تومان بوده است و در آذر ماه سال گذشته پارک بهار در خیابان خواجه‌ربیع (جنب فرهنگسرای قرآن و عترت) به مساحت 83 هکتار به بهره‌برداری رسید و در این پارک فضاهای فرهنگی، هنری، ورزشی، بانوان و غیره فراهم شده است.
قدس آنلاین: محدوده جغرافیایی شهرداری منطقه 3 در چه حوزه‌ها و مسیرهایی واقع شده است؟
یوسف‌زاده: مسیرهای میدان شهدا، چهارراه شهدا، خیابان آیت‌الله بهجت، خیابان شهید هاشمی‌نژاد، تقاطع گمنام تا انتهای طبرسی دوم، میدان فجر به سمت میدان امام حسین(ع) تا تقاطع ابوطالب، بولوار آیت‌الله عبادی تا خواجه‌ربیع، بهمن و انتهای مهر مادر و مسیرهای رسالت، گاز و مسلم‌بن‌عقیل و روستاهای منطقه در حوزه شهرداری منطقه 3 بوده که 3.5 کیلومتر محدوده منفصل و 32 میلیون متر مربع هم مساحت کلی این منطقه است.
قدس آنلاین: رویکرد اصلی شهرداری منطقه 3 در برنامه‌های اجرایی این منطقه چیست؟
یوسف‌زاده: رویکرد اصلی برنامه‌های این منطقه در حوزه اجتماعی بوده و تلاش خادمان این مجموعه در جهت خدمت به مردم به شایسته‌ـرین شکل ممکن بوده است.
از اقدامات صورت گرفته می‌توان به دیدار مردمی در مساجد منطقه در روزهای چهارشنبه و پیگیری مطالبات مردمی در سه نوبت در سه روز، 6 ماه و یکسال پس از دیدار نخست بوده و تاکنون در تمامی مساجد منطقه حداقل در یک نوبت حاضر شده‌ام؛ همچنین روزهای سه‌شنبه نیز دیدار با خانواده معزز شهدا و ایثارگران منطقه را دارم.
عمده برنامه‌های فرهنگی به شهرداری منطقه ثامن واگذار شده، اما شهرداری‌های مناطق دیگر در بحث سیاه‌پوش کردن محلات در ایام عزاها و گل‌آرایی ویژه در ایام اعیاد فعال هستند.
در شهرداری منطقه 3، 420 هزار نفر سکونت دارند و عمده‌ترین خواسته مردم از خادمان خود بحث آسفالت محلات بوده که شامل 70 درصد درخواست‌های مردمی بوده است.
قدس آنلاین: بودجه شهرداری منطقه در سال گذشته به چه میزان بود و چقدر از این بودجه محقق شد؟ بودجه این منطقه در سال جاری به چه میزان است؟
یوسف‌زاده: بودجه سال گذشته 54 میلیارد و 300 میلیون تومان بود که 30 میلیارد تومان آن محقق شد و برای بودجه امسال هم رشد مختصری پیش‌بینی شده است و علی‌رقم کاهش درآمدهای شهرداری بیش از 80 درصد برنامه‌ها اجرایی شده است و در مجموع عملکرد این منطقه به نسبت سایر مناطق شهرداری مشهد رضایت‌بخش‌‍تر بوده است.
قدس آنلاین: مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری منطقه در جهت تحقق شعار سال چیست؟
یوسف‌زاده: مقام معظم رهبری برموضوع اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل تأکید فرمودند و معتقدیم که اگر هزینه‌ها مدیریت شوند اقتصاد مقاومتی مدنظر ایشان محقق می‌شود و باید از صرف هزینه‌های اضافی و بی‌مورد خودداری کرد.
برنامه‌های ویژه‌ای برای محدوده ایستگاه راه‌آهن مشهد داریم تا تصور غلطی در اذهان کسانی وارد مشهد الرضا(ع) می‌شوند به‌ویژه زائر اولی‌ها اجاد نشود.
قدس آنلاین: شهرداری منطقه 3 چه برنامه‌ای برای رفع مشکلات زیست محیطی این منطقه دارد؟
یوسف‌زاده: عمده مشکلات زیست محیطی در رهاسازی فاضلاب خانگی بوده که طبق قانون با متخلفان برخورد می‌شود و مشکل دیگر رهاسازی زباله‌های ساختمانی بوده و از مردم درخواست داریم تا این موارد را گزارش کنند تا برخورد لازم با متخلفان صورت پذیرد.
قدس آنلاین: مشکلات موجود در محدوده شهرداری منطقه 3 چیست و چه خواسته‌ای از مسئولان امر در جهت رفع آن دارید؟
یوسف‌زاده: عمده مشکلات در سه حوزه آسفالت معابر، آب‌های سطحی و فضای سبز بوده و جهت رفع این موارد نیازمند اختصاص اعتبار 60 میلیارد تومانی از سوی مسئولان امر هستیم.
قدس آنلاین: از تعامل اعضای شورای شهر و مسئولان شهرداری مشهد با این مجموعه بگوئید؟
یوسف‌زاده: خوشبختانه تعامل خوبی برقرار است و معتقدم که اگر مؤفقیتی هم هست نتیجه کار و تلاش جمعی بوده و شورای شهر و شهرداری مشهد هم سهم ویژه‌ای در پیشرفت‌ها و مؤفقیت‌های این منطقه داشته است.
قدس آنلاین: از تعامل همکاری خود با نخبگان منطقه بگوئید؟
یوسف‌زاده: نشست صمیمانه با نخبگان منطقه در حوزه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته و نگاهمان شناسایی و رفع مشکلات با مشارکت خود شهروندان است و قطعاً از تجربه نخبگان منطقه نیز در مرحله اقدام و عمل بهره‌مند خواهیم شد.
*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.