قدس آنلاین / ساری / حسین احمدی: مدير كل پزشكي قانوني مازندران گفت: آمارهای ثبت شده در مراکز پزشکی قانونی نشان مي دهد درسال گذشته تلفات جاني تصادفات رانندگی در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل دو درصد افزایش داشته است.

مرگ ۷۴۷ مازندرانی در تصادفات رانندگی

دكتر علي عباسی با بيان اينكه 747 نفر شامل548 نفر مرد در سال گذشته در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند، افزود: ميزان تلفات تصادفات رانندگی در حوزه برون شهري520 نفر، درون شهري188نفر و راه روستایی  38 بوده است.

وی یادآور شد: ساری و میاندرود با 125 ، بابل با 108 ، آمل با 103 نفر بیشترین فوتی و  شهرستان رامسر با 9 مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی در آن به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران اضافه نمود: از این تعداد عابرین با 32 درصد بیشترین فوتی را داشته اند و پس از آن سرنشین با 27 درصد ، راننده با 20 درصد ، موتور سوار با 19 درصد و دوچرخه سوار با 2 درصد به ترتیب در رتبه بعدی قرار دارند.

دکتر عباسی افزود: سرعت زياد مهمترين علت تصادفات جاده‌ای بوده و بستن كمربند ايمنی و استفاده از كيسه هوا در پيشگيری از آسيب‌ها بسيار سودمند است.

وي اظهار داشت: هنگام تصادفات معمولا سر به شيشه جلوي اتومبيل يا ديگر اجزاي داخلي خودرو برخورد کرده و شکستگي و خون‌ريزي‌هاي مغزي اتفاق مي‌افتد که عموما سبب مرگ فرد مي‌شود.

دکتر عباسی ادامه داد: بررسي‌ها نشان داده است که شدت اين صدمات رابطه‌اي مستقيم با سرعت و شتاب اتومبيل دارد. اين موضوع همچنين در مورد صدمات وارده به قفسه سينه، صورت، طحال، گردن و ديگر اجزاي حياتي بدن مانند قلب و رگ‌هاي اصلي و همچنين ريه‌ها که صدمه وارده به هر يک مي‌تواند عامل مرگ فرد مصدوم باشد، صادق است که استفاده از كمربند ايمنی و كيسه هوا می‌تواند به طور چشمگيری اين آسيب‌ها را كاهش دهد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.