معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري كشور با اشاره به ظرفيت هاي بازار مشهد در حوزه صنايع دستي، سوغات و هديه سفر گفت: مشهد داراي ظرفيت هاي بسيار بالايي در اين حوزه است و مورد علاقه بسياري از سرمايه گذاران است به گونه اي كه مي توان گفت مشهد يكي از سرمايه دار ترين مراكز در ايران و حتي در خاورميانه است.

مشهد يكي از سرمايه دار ترين مراكز در خاورميانه است/ بازار مشهد بايد از كالاي قاچاق پاك شود
به گزارش قدس آنلاین، بهمن نامور مطلق، صبح امروز در مراسم افتتاحيه دومين نمايشگاه سوغات زيارت در هتل ميثاق مشهد افزود: زماني كه صحبت از اجراي طرح ملي سوغات زيارت درمشهد شد درهمان روزهاي اول برخي ها معتقد بودند اين كار غير ممكن است و مي گفتند محال است بتوان بازار مشهد را از وضعيتي كه اكنون دارد و وجود كالاهاي چيني و قاچاق پاكسازي كرد اما كنون شاهد اني هستيم كه تحولات سيار مناسبي در اين خصوص صورت گرفته و اميدواري ها در اين زمينه افزايش يافته است.
وي افزود: با تلاش همكاران مان در معاونت صنايع دستي و هم چنين همت اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي اني طرح درپايتخت معنوي ايران آغاز و خوشبختانه در حال حاضر شاهد برگزاري دومين نمايشگاه سوغات زيارت در اين شهر هستيم.
نامورمطلق افزود: همه بايد از اين بازار و فضايي كه به وجود آمده پاسداري كنيم و با يك عزم جدي نسبت به پاكسازي كالاهاي قاچاق و چيني در بازار اقدام كنيم.
وي افزود: اگر در مشهد موفق نشويم در هيچ بازاري موفق نخواهيم شد اما اگر در بازار مشهد به موفقيت در حوزه سوغات زيارت دست يابيم آن وقت است كه در ديگر بازارها اعم از بازارهاي داخلي و خارجي موفق خواهيم بود.
معاون صنايع دستي كشور در ادامه صحبت هاي خود گفت: آنچه كه باعث امضاء برجام شده است نه موضوعات نظامي و نه موضوع نفت است بلكه در برجام توجه به بازارهاي ايران است و اكنون هم شاهديم كه رقابت بر سر بازارهاي ايران است و هيئت هاي اقتصادي كشورهاي مختلف به ايران سفر مي كنند.
نامور مطلق در بخش ديگري از صحبت هاي خود به وجود كالاهاي چيني و قاچاق در بازار مشهد اشاره كرد و افزود: در حال حاضر شاهد وجود كالاهاي چيني و بي كيفيت در بازار مشهد هستيم و من فكر مي كنم صاحب اين بازار يعني امام هشتم (ع) نيز راضي نخواهد بود كه كالاهايي در اين بازار ارائه شود كه توسط افرادي در خارج از كشور توليد شود كه اين افراد اعتقادي به مباني ديني ما ندارند.
وي در ادامه گفت: در هر حال بازار مشهد داراي يك ظرفيت بسيار بالايي است و در ماه هاي آينده اعضاء متخصص براي بازاريابي به مشهد سفر خواهند كرد تا شاهد رونق و توسعه سوغات زيارت در اين كلانشهر باشيم.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در پايان صحبت هاي خود با اشاره به برگزاري اجلاس جهاني صنايع دستي در چهارم مهرماه امسال و نيز تلاش براي ثبت مشهد به عنوان شهر جهاني سنگ هاي قيمتي خاطر نشان كرد: اين اتفاقات بسيار خوبي است و در حال حاضر شاهد فعال ترين ديپلماسي صنايع دستي در كشور هستيم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.