رکت ال جی به تازگی و با افتخار اعلام کرده است که دو پرچمدار جدیدش یعنی گوشی‌های ال جی G۵ و ال جی V۱۰ با خیال راحت برای دولت و نیروهای نظامی قابل استفاده هستند.

ال جی G۵ و ال جی V۱۰ برای کاربری‌های نظامی و تجاری تاییدیه دولتی دریافت کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، شرکت ال جی به تازگی و با افتخار اعلام کرده است که دو پرچمدار جدیدش یعنی گوشی‌های ال جی G5 و ال جی V10 با خیال راحت برای دولت و نیروهای نظامی قابل استفاده هستند.

گوشی‌های G5 و V10 ال جی موفق شده‌اند تاییدیه U.S. National Information Assurance Partnership (NIAP) را دریافت کنند، یک طرح دولتی در ایالات متحده که به منظور تامین نیازهای مصرف کنندگان و توسعه دهندگان در حوزه فناوری اطلاعات برای ارزیابی‌های امنیتی راه اندازی شده است. به این ترتیب گوشی های جدید ال جی برای محافظت از داده‌های حساس سازمان‌های دولتی و برنامه‌های نظامی به اندازه کافی ایمن هستند.

گوشی‌های مورد استفاده سازمان‌های فدرال و دفاعی باید از سطوح بالایی از ایمنی اطلاعات و رمزنگاری برخوردار باشند، در نتیجه این خبر جدید می‌تواند کمی میزان فروش جدیدترین پرچمداران ال جی را افزایش دهد. این محصولات هم چنین به قابلیت ها و نرم افزارهای مورد نیاز برای کاربری‌های دولتی و تجاری نیز مجهز شده اند.

این دو گوشی هوشمند علاوه بر ایمن بودن، دارای مشخصات بسیار قدرتمندی نیز هستند. مهم ترین این ویژگی ها مجهز بودن به Android for Work است، پلتفرمی برای پشتیبانی از کاربری‌های تجاری اندورید که شامل یک استور تجاری به نام Google Play for Work می‌شود. این پلتفرم هم چنین می‌تواند پتانسیل‌های شبکه Gate ال جی را تقویت کند. شبکه‌ای که یکی از دلایل اصلی دریافت این تاییدیه برای گوشی‌های G5 و V10 بوده است.

شبکه گیت (Guarded Access to Enterprise) یک پلتفرم امنیتی پیشرفته و شرکتی است که دسترسی ایمن و قابل اعتماد به شبکه‌های دولتی را فراهم می‌کند. ال جی این شبکه را در سال 2013 برای محافظت از گوشی‌های همراه شرکتی، مدیریت دستگاه‌ها و مقابله با هک شدن راه اندازی کرد.

پلتفرم Android for Work هم چنین به کاربران امکان می‌دهد تا اپلیکیشن‌های شخصی خود را از اپلیکیشن‌های کاری تفکیک کنند و به این ترتیب امنیت اپلیکیشن‌های کاری افزایش می‌یابد.

دریافت این تاییدیه موجب افزایش قیمت این دو گوشی جدید نخواهد شد و میانگین قیمت ال جی V10 همچنان 485 دلار و میانگین قیمت ال جی جی 5 نیز 595 دلار باقی خواهد ماند.

در هر حال باید به خاطر داشت که دریافت این تاییدیه به معنی غیر قابل هک بودن این دو گوشی نیست، اما هکرها برای نفوذ به این محصولات باید فرآیندهای پیچیده‌تری را طی کنند.

تاییدیه NIAP در بیش از 25 کشور جهان از جمله بریتانیا، کره جنوبی، ژاپن، هند، آلمان، فرانسه و کانادا به رسمیت شناخته می‌شود.

ال جی الکترونیکس جمعه هفته گذشته به صورت رسمی ال جی G5 را در ایران معرفی کرد و این گوشی اکنون با میانگین قیمت 2 میلیون و صد هزار تومان در بازار ایران قابل خرید است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.