قدس آنلاین/ علیرضا لعل اکبری : بالاخره پس از ماه‌ها انتظار از سوی سهامداران، یکی از مقامات دولتی قدم به پروژه بلاتکلیف پدیده شاندیز گذاشت.

 دست هیأت مدیره «پدیده» بازتر می‌شود

معاون عمرانی وزیر کشور روز گذشته به همراه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی و فرماندار طرقبه شاندیز و شهرداری از پروژه بازدید کرد.
هوشنگ خندان در جریان بازدید از کارگاه‌های تعطیل شده پروژه پدیده شاندیز از مدیرعامل جدید و هیأت مدیره خواست نسبت به تکمیل پروژه پیگیری‌های لازم را انجام بدهند.
در همین حال نماینده مردم مشهد و کلات با انتقاد از روند کند پیگیری‌ها از سوی هیأت مدیره جدید تصریح کرد: اکنون سهامداران در انتظار اقدام‌های عملی هیأت مدیره هستند و آنان بشدت تحت فشارند و با برگزاری اجتماعات بزرگ و کوچک به دنبال احقاق حقوق خود هستند.
نصرالله پژمانفر گفت: متأسفانه با وجود گذشت 18 ماه از بررسی پرونده پدیده شاندیز، اما بازنده اصلی مردم شناخته شده اند و تمام مصیبت ها بر مردم وارد می‌شود.
وی تصریح کرد: نهادهایی که در تعیین تکلیف پرونده «پدیده شاندیز» نقش دارند، اعم از وزارت کشور، باید با جدیت وارد عمل شده و این موضوع را به سرانجام برسانند.

 سهامداران در انتظار اقدامات عملی
وی یادآور شد: اگرچه اکنون هیأت مدیره ای متشکل از افرادی با سابقه اجرایی موفق، تشکیل شده است؛اما واقعیت این است که اکنون سهامداران در انتظار اقدام‌های عملی این هیأت مدیره هستند؛ اینکه اعضای این هیأت مدام در مورد چالش ها و مشکلات پیش رو سخن بگویند، دردی از این افراد دوا نخواهد کرد.
حجت الاسلام پژمانفر تأکید کرد: با توجه به برخی اختیاراتی که از سوی شورای عالی امنیت ملی به هیأت مدیره جدید «پدیده شاندیز» داده شده، انتظارمی رود، این هیأت مدیره به صورت عملیاتی وارد عرصه شده و راهکارهای اساسی برای آن درنظر بگیرد.

 مشکل پدیده حل شدنی است
وی در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: باتوجه به این اختیارات امکان برون رفت از بحران پروژه پدیده وجود دارد و مشکلات قابل حل است.
وی افزود: در پروژه کارهایی بدون مجوز و تخلفاتی صورت گرفت که اگر جلوی این تخلفات در همان روزهای اول گرفته می شد شاهد این همه مشکلات برای سهامداران نبودیم.
وی گفت: اقدام‌هایی در این پروژه صورت گرفت که مجوزهای آن فراتر از اختیارات وزارتخانه بود و خوشبختانه با ورود دادستان به موضوع، جلوی تخلفات گرفته شد.
وی تصریح کرد: به همین دلیل وضعیت پدیده شاندیز در شورای عالی امنیت ملی مطرح شد و در این شورا یکسری تصمیماتی اتخاذ شد و در آن زمان نگاه این شورا حل مشکلات سهامداران بود.
وی یاد آور شد: نظام برای جلوگیری از اجحاف به مردم حتی از برخی از تخلفات پروژه ازجمله ساخت بنا در مسیر رودخانه چشمپوشی کرد و راه را برای رفع مشکلات توسط مسؤولان اجرایی هموار کرد.
وی گفت: در اینجا این سؤال مطرح می شود، چرا با حمایت‌های صورت گرفته بازهم مشکلات سهامداران حل نشده و همچنان مردم بلاتکلیف هستند.
وی افزود: سهامداران از هیأت مدیره جدید انتظار دارند حالا که قبول مسؤولیت کرده اند، تصمیمات و راهکارهای ضروری سرعت بیشتری بگیرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر اصطلاحاً توپ در میدان هیأت مدیره جدید است و آنان با قبول مسؤولیت وظیفه دارند که مشکلات و نارضایتی های به وجود آمده برای سهامداران را رفع کنند.
وی یاد آور شد: اعضای هیأت مدیره جدید باتوجه به سوابق آن‌ها با دست پر دور هم جمع شده اند و ضروری است به سهامداران امید بدهند و بگویند ما با دست پر آمده ایم و قصد داریم مشکلات را حل کنیم.
وی افزود: مردم حق دارند که از برنامه ها و روند حل مشکلاتشان اطلاع پیدا کنند و نباید در فضایی غبارآلود و مبهم باقی بمانند.
وی گفت: علاوه بر آنکه افراد حقیقی در این هیأت مدیره وجود دارد، این افراد دارای جنبه های حقوقی نیز هستند که برای آوردن سرمایه و رفع مشکلات مردم و پاسخ دادن به مطالبات می‌توانند، اقدام کنند که بدون شک این هیأت مدیره می‌تواند، با استفاده از اختیارات حقوقی خود از این چالش عبور کند.

 اعلام نتایج بازدید معاون وزیر
در همین حال حسینی فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به بازدید اخیر معاون عمرانی وزیر کشور به اتفاق مسؤولان استانی به خبرنگار ما ‌گفت: بزودی نتایج این بازدید از سوی هیأت مدیره جدید به اطلاع سهامداران خواهد رسید.
وی تصریح کرد: سهامداران خبرهای مربوطه را از طریق سخنگوی هیأت مدیره پیگیری کنند و امیدوار هستیم که خبرهای خوبی به اطلاع آنان برسد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهامدار IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    11 0
    فقط وعده ميدن كي زمان اجرا ميرسه تو اين 18 ماه همين جوري مردم رو سر كار گذاشتن مشكل ما هيت مديره قديم يا جديد نيست حقمون روميخوايم نه....
  • موسوی IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    3 0
    ما فقط پولمون را میخوایم فقط همین
  • رضا خدادوست IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    3 0
    با سلام خدمت هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی ادعای خدمت رسانی را دارد باید عرض شود همه گفتند تخلف انجام شده اما برای مردم جای سوال باقی مانده و خواهد ماند این چه تخلفی بود که مردم میلیاردها ریال متضرر شدند ولی مسئولین پدیده حتی یک شب بازداشت نشدند پس نتیجه همه دروغ میگویند دیگر دروغ بس است مردم تحمل همه چیز دارند ولی دروغ شنیدن خیلی تحمل میخواهد
  • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    4 0
    نشستین سر جا تون فقط حرف میزنین . رفتین اونجا رو ببینین ؟؟؟؟ ما که چها ساله رفت و آمد میکنیم اونجا رودخانه ای ندیدیم . اگر هم صد سال پیش رودخانه بوده خلافکار اصلی دولت است که بر روی رودخانه جاده ساخته و مردم هم در حاشیه چاده سشاختمان و رستوران و...ساخته اند فقط حرف ......