۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 377217

قدس آنلاین - یزد: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از صدور رأی یکی از شعب دادگاه انقلاب استان یزد مبنی بر گذراندن طرح آینه توسط مجرم به جای تحمل حبس خبر داد .

گذراندن طرح آینه به جای تحمل حبس

به گزارش قدس آنلاین از یزد، سید علی اصغر رفاهی با بیان این خبر اظهار داشت: صدور این رأی در راستای سیاست حبس زدایی دستگاه قضایی و استفاده از مجازات های جایگزین حبس می باشد و طرح آینه نیز یک دوره آموزشی کوتاه مدت است و سعی در بازگشت انسان ها به فطرت الهی و خویشتن واقعی خود را دارد .

وی علت نامگذاری این طرح به طرح آینه به این علت است که آ: آگاهی از خویشتن؛ ی: یادگیری؛ ن: نوزایی و تغییر کردن و ه: همت بلند می باشد که سعی می شود با هدایت فطری انسان ها ، آنان را به مسیر زندگی سالم و موفق سوق داد.

این مقام قضایی با اشاره به آراء صادره یکی از قضات استان در دو مورد از پرونده های حوزه قضایی خویش ، ابراز داشت : مجازات شلاق و حبس مجرم به استناد مواد 46 و 49 قانون مجازات اسلامی به مدت دو سال تعلیق گردیده مشروط به اینکه در مدت دو سال مرتکب دوباره جرم و یا جرائم موضوع ماده 54 همان قانون نگردد و ظرف حداکثر یکماه پس از اجرای حکم در یکی از دوره های آموزشی « طرح آینه » که از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان تشکیل می گردد ، شرکت نموده و گواهی گذراندن موفقیت آمیز را به دادگاه ارائه نماید.

شایان ذکر است آراء مذکور توسط جمال فلاح رئیس دادگستری شهرستان اشکذر و دادرس دادگاه انقلاب این شهرستان صادر گردیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.