۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 377306

قدس آنلاین- سبزوار : مدير جهاد كشاورزي شهرستان داورزن گفت: حدود ۲۵۰ تن خاكشير پاك كرده امسال از كشتزارهاي اين شهرستان برداشت شد.

افزایش ۷۵ تنی خاكشير در داورزن

حسين تاج آبادي در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: اين ميزان محصول كه از سطح 250 هكتار از مزارع منطقه برداشت شده نسبت به سال قبل 75 تن افزايش نشان مي دهد.

وي ميانگين برداشت امسال محصول را بيش از 900 كيلوگرم عنوان و اد امه داد : اين عملكرد نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 200 كيلوگرم در هر هكتار افزايش داشته است.

تاج آبادي ارزش هر كيلوگرم خاكشير را حدود 150 هزار ريال ذكر كرد و اضافه نمود: عمده محصول خاكشير استان خراسان رضوي در شهرستان داورزن توليد مي شود.

وي در عین حال شرايط آب و هوايي و بارندگي مناسب و نيز آموزش هاي ارائه شده به كشاورزان را از عوامل افزايش توليد خاكشير در شهرستان داورزن عنوان كرد و یادآورشد : زمان برداشت خاكشير از مزارع داورزن اواخر فروردين تا پايان نيمه اول ارديبهشت ماه است.

مدير جهاد كشاورزي داورزن رفع تشنگي و درمان تب، التيام بخشي زخم و جراحات، از بين بردن كهير و التهابات پوستي، درمان التهاب كليه، دفع كرم، درمان سرخك و مخملك، درمان گرفتگي صدا و حنجره و رفع بيماري ناشي از كمبود ويتامين سي از خواصي است كه براي خاكشير برشمرده اند.

وی كنجد، فلفل، خاكشير، گندم، جو، پنبه و محصولات جاليزي را از جمله توليدات كشاورزي شهرستان داورزن دانسن و تصریح کرد : حدود 48 هزار بهره بردار در بخش هاي كشاورزي، باغداري و دامپروري این شهرستان فعال هستند.

سطح كل اراضي كشاورزي و باغي داورزن حدود 20 هزار هكتار است كه بيش از سه هزار هكتار آن باغ است و شغل بيش از 85 درصد جمعيت اين شهرستان كشاورزي و دامداري است./  انتهای پیام    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.