۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
کد خبر: 377392

اعتراضات گسترده راستگرایان افراطی و مخالفان آن ها شب گذشته با حضور گسترده نیروهای پلیس برای جلوگیری از درگیری و رویارویی در شهر برلین آلمان برگزار شد.

اعتراضات گسترده در برلین + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس اطلاعات پلیس حدود 1800 نفر از راستگرایان افراطی و چهار برابر این تعداد از مخالفان آن ها شب گذشته به خیابان های برلین آمدند و اعتراضات گسترده ای را در حمایت از مواضع خود به راه انداختند.

طرفداران حزب راست افراطی شعار مرکل باید برود را سر می دادند و در مقابل حدود 7500 نفر از مخالفان قرار گرفتند.

پلیس با عملیات گسترده‌ای از رویارویی و درگیری ها بین معترضان جلوگیری به عمل آورد. معترضان از سراسر آلمان برای شرکت در این اعتراضات به برلین آمده بودند.

حدود 3 هزار نفر از مخالفان راست افراطی بر اساس اعلان کلیساها، احزاب سیاسی و اتحادیه های کارگری در تظاهراتی برای حمایت از یک برلین بدون تعصب و باز بر روی دنیا به خیابان ها آمدند.

حدود 1700 نیروی پلیس در مرکز شهر برلین در عملیات بودند و از درگیری و رویارویی معترضان جلوگیری به عمل آوردند.

بر اساس اطلاعات پلیس یکی از نمایندگان چپ گرای پارلمان آلمان  هم در ایستگاه مرکزی برلین هدف حملات راستگراها قرار گرفت که البته آسیب جدی به وی وارد نشد.

برخی از معترضان بطری هایی را به سمت نیروهای پلیس پرتاب کردند. معترضانی که می خواستند موانعی که پلیس قرار داده بود را در هم بشکنند با گاز اشک آور پراکنده شدند. برخی معترضان نیز موقتا بازداشت شدند. در مجموع سخنگوی پلیس برلین این اعتراضات را صلح آمیز ارزیابی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.