قدس آنلاین/ سینا حسینی: به اعتراف اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، رئیسان هیأت‌های فوتبال نقش کلیدی و سرنوشت سازی در انتخابات این فدراسیون ورزشی ایفا کردند، به گونه‌ای که اتحاد آن‌ها در انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون کاملاً ملموس بود.

خراسان در انتخابات فدراسیون فوتبال نقش کلیدی داشت

یکی از هیأت‌هایی که در این زمینه نقش پر رنگی داشت، هیأت فوتبال خراسان رضوی بود. مهدی برادران به واسطه ارتباط تنگاتنگ با علی کفاشیان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال و مهدی تاج، کاندیدای ریاست فدراسیون، در جلسات قبل از برگزاری انتخابات نقش محوری برعهده داشت و توانست تا حد بسیار زیادی در این فرایند به پیروزی مهدی تاج  کمک کند. با توجه به این موضوع حالا بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند، ارتباط تنگاتنگ رئیس جدید فدراسیون فوتبال و مدیریت هیأت فوتبال خراسان رضوی می‌تواند به شکوفایی این رشته در استان کمک کند. به همین بهانه با مهدی برادران، رئیس هیأت فوتبال خراسان رضوی همکلام شدیم تا درباره تأثیرگذاری انتخاب مهدی تاج در سرنوشت فوتبال استان و اتفاقات پیرامون آن به گفت و گو بپردازیم.
*بنا به اعتراف بسیاری از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال، هیأت فوتبال خراسان رضوی نقش کلیدی و پر رنگی در کسب پیروزی مهدی تاج در انتخابات اخیر ایفا کرد، این اتفاق چقدر به سود فوتبال خراسان خواهد بود؟
قبل از هر توضیحی باید به این مهم اشاره داشته باشم که آینده فوتبال خراسان باید به دست خودمان رقم بخورد. اگر امروز مدیران فوتبال اصفهان مدیریت فوتبال ایران را در دست گرفتند، حاصل عملکرد مطلوب و ایده آل این گروه بوده است. کار گروهی و تیمی آنها زمینه ساز این حرکت شد و ما هم در فوتبال خراسان به دنبال همین ساختار هستیم. ابتدا باید در فوتبال استان کار گروهی و تیمی را تمرین کنیم، سپس برای گام‌های بعدی وارد عمل شویم. باید بپذیریم که ما در فوتبال خراسان تازه ابتدای یک مسیر هستیم، کار گروهی و تیمی در فوتبال استان مدت‌ها از یاد رفته بود، اما با کمک همه دوستان و دلسوزان فوتبال استان دوباره برای یک موفقیت گام برداشتیم و امیدوارم روزی فرا برسد که فوتبال خراسان به عنوان یک الگوی موفق در کشور شناخته شود. با این حال از این موضوع بسیار خرسندم که مجموعه فوتبال استان توانست با یک حرکت حساب شده در سرنوشت فوتبال کشور تأثیرگذار ظاهر شود و نقش کلیدی و مهمی را ایفا کند.
* انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال را چقدر برای فوتبال خراسان مفید ارزیابی می‌کنید؟
با صراحت اعلام می‌کنم که انتخاب مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال به نفع فوتبال خراسان رضوی خواهد بود. من اطمینان دارم همان طور که تا به اینجا رئیس جدید فدراسیون از فوتبال استان حمایت کرده، از این به بعد هم شاهد کمک‌های قابل توجه مهدی تاج به فوتبال خراسان خواهیم بود. به استناد اتفاقاتی که تاکنون رقم خورده، عرض می‌کنم که مهدی تاج کمک‌های زیادی به فوتبال خراسان کرده است که شاید تاکنون رسانه ای نشده باشد، اما به طور قطع حاصل و ثمره این انتخاب را در آینده مشاهده خواهید کرد.
* با این حال منتقدان بر این باورند که مدیریت هیأت فوتبال خراسان رضوی در جریان انتخابات فدراسیون فوتبال به اندازه کافی از تنها کاندیدای فوتبال استان برای راهیابی به مجموعه هیأت رئیسه حمایت کافی را انجام نداد، در حالی که فوتبال خراسان می‌توانست شاهد حضور حسن کامرانی فر در جمع هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال باشد؟
بی انصافی است اگر این حرف را بزنیم، همه شاهد بودند که من برای پیروزی حسن کامرانی فر به چه میزانی تلاش کردم، اما برخلاف اینکه در جریان انتخاب رئیس و نواب رئیس در میان اعضای مجمع اجماع وجود داشت، در خصوص اعضای هیأت رئیسه این اتحاد وجود نداشت و متأسفانه استان‌های غربی به دلیل تعداد بالای آرایی که در مجمع داشتند، اجازه ندادند حسن کامرانی فر به عنوان منتخب به هیأت رئیسه راه پیدا کند، اما با این وجود اعتقاد دارم با رایزنی‌های بعدی می‌توان شاهد کسب کرسی‌های مهم توسط چهره‌های خراسانی در مجموعه اجرایی فوتبال کشور باشیم.
* در جلسه شب قبل از برگزاری انتخابات بین رئیسان هیأت‌ها چه گذشت؟ گفته می‌شود در آن نشست سرنوشت قطعی انتخابات رقم خورد؟ البته در ادوار گذشته انتخابات هم چنین جلساتی بین رئیسان هیأت‌ها برگزار می‌شد، اما گفته می‌شود، در جلسه شامگاه هفدهم اردیبهشت ماه اتفاقات خاصی رقم خورد؟
ما جلسات زیادی در ارتباط با انتخابات با اعضای مجمع داشتیم، اما قبول دارم این نشست نقش زیادی در این انتخاب ایفا کرد. مهم‌ترین موضوعی که بین اعضا در آن نشست مطرح شد، شفافیت مالی  و تحولاتی بود که آقای تاج به آن‌ها به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های خود اشاره کرده بود. من تصور می‌کنم شانس پیروزی رئیس جدید فدراسیون وقتی رقم خورد که همه به این باور و جمع بندی رسیدیم که تاج نگاه ایده آل غیر واقعی به فوتبال ندارد، به همین دلیل بنا شد به واسطه تجربه ایشان در مدیریت فوتبال و شناخت نقاط ضعف و قوت ساختار مدیریتی فدراسیون فوتبال، به عنوان گزینه نهایی از سوی اعضا انتخاب شود که خوشبختانه همین اتفاق نیز افتاد.
* مصطفی آجورلو، کاندیدای ناکام انتخابات فوتبال پس از پایان مجمع، از نفوذ جریان‌های سیاسی در نتیجه انتخابات خبر داد و مدعی شد اعضای مجمع مجبور شدند که به تاج رأی بدهند، چون مسؤولان دولتی این تصمیم را داشتند؟
آقای آجورلو از دوستان خوب من هست و حتی ایشان برای جلب نظر ما به مشهد سفر کرد و برنامه‌های انتخاباتی خود را به ما ارایه داد، اما با تمام احترامی که برای ایشان قایلم، فکر می‌کنم ایشان تحت فشار ناشی از شکست در انتخابات این گونه حرف زد، در حالی که همه می‌دانند هیچ فشاری در کار نبود و جلسات قبل از انتخابات هم کاملاً مرسوم است، شما در کنگره فیفا هم از این سبک جلسات مشاهده می‌کنید، پس نمی توان به این مسأله به عنوان دخالت در جریان انتخابات اشاره کرد.
* به عنوان یکی از اعضای مجمع انتخاباتی فوتبال، آینده فوتبال ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید و آیا تیم مدیریتی جدید می‌تواند وعده‌های انتخاباتی خود را عملی کند؟
امیدواریم که این گونه شود، اما نکته مهمی که برای اعضای مجمع مشخص و روشن است، این مسأله است که فوتبال ایران به اندازه کافی به بلوغ رسیده است که بدون فشار به گزینه مورد نظر خود رأی دهد و پس از برگزاری انتخابات هم از قدرت مجمع برای نظارت بر عملکرد رئیس و هیأت رئیسه استفاده کند. من امیدوارم اتفاقاتی در طول چهار سال پیش رو رقم بخورد که فوتبال ایران و استان‌ها به بالاترین درجه از موفقیت دست پیدا کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.