قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور بايد در راستاي مردمي كردن و ايجاد گفتمان اقتصاد مقاومتي برنامه هاي مستقلي ارائه کند چرا كه تا اين گفتمان ايجاد نشود و اين بستر در فضاي عمومي كشور فراهم نشود فعاليت هاي دولت ابتر خواهد بود.

ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي برنامه مستقل گفتمان آن را اعلام کند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي استان كه با حضور رئيس امور شوراي اقتصاد و اقتصاد مقاومتي سازمان مديريت كشور برگزار شد، اظهار داشت: تقريبا همه به يك جمع بندي رسيده اند كه اصلي ترين چالش كشور مسائل اقتصادي است و از طرفي مسئولين، بزرگان و متخصيصن، اصلي ترين راهكار براي مقابله با اين چالش و معضل اقتصادي را اجراي اقتصاد مقاومتي مي دانند.
وی با بيان اينكه دولت اصلي ترين برنامه و اولويت كاري خود را اجراي اقتصاد مقاومتي اعلام کرده است، تصريح كرد: براي اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي عزم كاملي در دولت وجود دارد و طي يك سال گذشته كارهاي بزرگي در اين راستا انجام شده است.
زرگرپور تصويب ۱۲ برنامه در شوراي اقتصاد، ۶۰ طرح و ۲۵۰ پروژه را نشان از عزم و اراده دولت براي اجرايي كردن اقتصاد مقاومتي در ستاد فرماندهي عنوان كرد و افزود: كنترل و پايش مستمر اين پروژه ها و برنامه ها جدي گرفته شده است.
وي به برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در استان اشاره كرد و افزود: در اولين و مهمترين كاري كه صورت گرفته به تك تك معاونين، استانداردستگاه هاي مربوطه و رئيس سازمان برنامه و بودجه استان ابلاغ شد كه طي يك هفته سهم استان را از برنامه هاي ملي اعلام کنند و گزارش اقدامات ارائه شده در خصوص طرح ها و پروژه هاي ملي به صورت ماهانه ارائه شود.
استاندار اصفهان خواستار احصاي برنامه هاي استاني و جمع بندي اين برنامه ها به ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي شد و افزود: ما فقط در قالب طرح ها و پروژه هاي ملي متوقف نمي شويم بلكه همه دستگاه ها نيز بايد طرح ها و پروژه هايي خود را كه با الگوي اقتصاد مقاومتي و اهداف آن همخواني دارد احصا و جمع بندي نمايند تا براي تصويب به ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور ارسال گردد.
وی با بيان اينكه در اجراي برنامه ها و پروژه هاي ملي و استاني احتمالا با يكسري موانعي روبرو خواهيم شد، گفت: اختياراتي به ستاد فرماندهي استان داده شده كه در قالب اين اختيارات بتواند بخشي از اين موانع را برطرف کند و در اين راستا مديران بايد موانع پيش رو براي اجراي طرح ها و برنامه ها را احصا کنند.
زرگرپور اضافه كرد: موانع و مشكلات پيش رو كه در قالب اختيارات استاني قابل حل نيست بايد در اسرع وقت به ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي كشور فرستاده شود تا راهكاري براي حل اين مشكلات ارائه شود.
وی با بيان اينكه با انجام اين اقدامات كوچكترين بهانه اي براي عدم اجراي اقتصاد مقاومتي باقي نمانده است، اظهارداشت: معاون اول رئيس جمهور هم اعلام كردند كه شاخص اصلي ارزيابي دستگاه هاي اجرايي و مسئولين آن ها ميزان فعاليت مسئولين در تحقق برنامه هاي اقتصاد مقاومتي آن دستگاه مي باشد.
استاندار اصفهان به برگزاري هفتگي اين جلسات اشاره كرد و گفت: جدي ترين و اولويت دارترين برنامه هايي كه در استان پيگيري خواهد شد مربوط به اقتصاد مقاومتي خواهد بود چرا كه اين موضوع هم خواسته رهبر معظم انقلاب و هم خواست رئیس جمهوراست و بايد مديران همه دستگاه ها توجه ويژه اي به آن داشته باشند.
وي در ادامه به بيان پيشنهاداتي در راستاي اجراي اقتصاد مقاومتي پرداخت و گفت: در جلسه فرهنگ عمومي استان ايجاد گفتمان مربوط به اقتصاد مقاومتي به عنوان يك برنامه به صدا وسيما ابلاغ و اعلام شد كه تا اين گفتمان ايجاد نشود و اين بستر در فضاي عمومي كشور فراهم نشود فعاليت هاي دولتي ابتر خواهد بود و لازم است كه مسئولين كشور به اين موضوع توجه داشته و سرعت بيشتري به برنامه هاي آن دهند.
زرگرپور به نقش مردم در برنامه هاي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: با توجه به اينكه يكي از پنج رويكرد اصلي اقتصاد مقاومتي مردمي بودن آن است به نظر مي رسد كه يك فصل مستقلي براي مردمي كردن اقتصاد بايد ديده شود.
رئيس امور شوراي اقتصاد سازمان مديريت كشور نيز در اين جلسه گفت: اهداف اقنصاد مقاومي از ديدگاه رهبر معظم انقلاب، تأمين رشد پويا، بهبود شاخص هاي مقاومتي اقتصاد و دستيابي به اهداف سند چشم انداز بيست ساله است.
مجتبي خالصي به رويكردهاي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: ۵ رويكرد درون زايي، برون گرايي، عدالت بنياني، دانش بنياني و مردمي بودن از رويكردهاي اصلي اقتصاد مقاومتي بشمار مي رود و در همه ي برنامه ها از جمله برنامه ي ششم توسعه منظور شده است.
وی با بيان اينكه دولت به دنبال آرام كردن فضاي اقتصاد كشور، كنترل تورم، انضباط مالي و پولي و حركت به سمت رونق اقتصادي است، افزود: عملياتي كردن سياست هاي كلي اقتصاد مقاومتي، تعامل با دنياي خارج و زمينه سازي براي استفاده از ظرفيت هاي جهاني براي تقويت اقتصاد ملي و حفظ ثبات و پايداري اقتصادي كشور در برابر تنش ها ضروري است.
خالصي به برنامه هاي دولت براي اجراي اقتصاد مقاومتي اشاره كرد و گفت: ۱۲ برنامه ملي اقتصاد مقاومتي، ۶۰ طرح و ۲۵۰ پروژه از برنامه هاي اقتصاد مقاومتي اولويت دار در سال ۹۵ خواهد بود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.