قدس آنلاین: مسن‌ترين داوطلب آزمون كارشناسی ارشد ۹۵ گفت: انگيزه‌ام از تحصیل در رشته حقوق آزمون كارشناسی ارشد ۹۵، دفاع از حق و حقوق ملت ایران بود و رسیدن به آرمانی‌ترین لحظات زندگی‌ام را در تحقق این مهم می‌دانم.

آرمانی‌ترین لحظات زندگی‌ام را در دفاع از حق و حقوق ملت ایران می‌دانم

به گزارش قدس آنلاین، آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95 طی دو روز و در روزهای پنجشنبه و جمعه، شانزدهم و هفدهم اردیبهشت ماه با حضور 438 هزار و 167 داوطلب و 78 کد رشته امتحانی در چهار نوبت صبح و عصر در 66 شهرستان و 148 حوزه امتحانی برگزار شد.
در روز نخست آزمون كارشناسی ارشد ناپیوسته سال 95، 292 هزار 249 داوطلب در 12 كد رشته امتحانی و در روز دوم این آزمون هم 145 هزار و 918 داوطلب در 66 كد رشته امتحانی به رقابت با یکدیگر پرداختند.
از مجموع تعداد داوطلبان ثبت‌نام كننده در آزمون كارشناسی ارشد 95، تعداد 392 هزار و 481 نفر زن و 368 هزار و 635 نفر مرد بودند که شامل51.57  درصد زن و 48.43 درصد مرد بوده است.
بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش كشور با توجه به آمار ثبت‌نام كنندگان و آمار داوطلبانی كه نسبت به كدرشته دوم اعلام علاقه‌مندی كرده‌اند، تعداد 829  هزار و 619 كارت ورود به جلسه آزمون صادر شده که از این تعداد 425 هزار و 156 كارت برای داوطلبان زن و 404 هزار 463 کارت برای داوطلبان مرد صادر شد.
جوان‌ترین داوطلب آزمون كارشناسی ارشد 95 یک آقای 20 ساله از شیراز و مسن‌ترين داوطلب این آزمون یک خانم 78 ساله از مشهد بود که چنین حضور با انگیزه‌ای در جهت افزایش توان علمی و خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم جالب توجه بود.
این داوطلب سخت‌کوش گوهر غنائی، معلم بازنشسته مشهدی بوده و در جهت آَشنایی بیشتر با او و انگیزه وی جهت حضور در این رقابت علمی گفت‌وگویی را صورت داده‌ایم که حاصل آن را در ادامه می‌خوانید:
غنائی گفت: من در سال 1317 در خانواده‌ای مذهبی و متدین در مشهد متولد شدم، مرحوم پدرم در مجموعه‌های مختلف دولتی مشغول به خدمت بود و در آخرین مسئولیتش هم فرماندار شهر مقدس قم بود و مرحومه مادرم هم خانه‌دار بود و در تمامی لحظه‌های تلخ و شیرین و سخت و آسان، یار و همراه پدرم بود.
وی افزود: من درس خود را در گام نخست تا پایه ششم قدیم خواندم و در 14 سالگی سنت پیامبر اکرم(ص) را به‌جا آوردم و ازدواج کردم که ثمره آن چهار فرزند ( سه دختر و یک پسر) است.
مسن‌ترين داوطلب آزمون كارشناسی ارشد 95، با اشاره به علاقه‌مندی خود در حوزه تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: من علاقه زیادی به حرفه معلمی و مدیریت داشتم و به همین جهت به این سطح سواد قانع نشدم و با وجود سختی‌ها و مشکلاتی که داشتم تصمیم به ادامه تحصیل گرفتم و در سال 1344 و پس از اخذ مدرک دیپلم به استخدام آموزش و پرورش درآمدم و در دوران خدمت هم به ادامه تحصیل پرداختم و مؤفق به اخذ مدرک کاردانی شدم.
غنائی تصریح کرد: مدت 35 در این نهاد مقدس  به امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان پرداختم و در سال ١٣٧٩ بازنشسته شدم و پس از بازنشستگی هم به تحصیل پرداختم و در سال 1394 مؤفق به اخذ مدرک كارشناسی شدم.
وی تأکید کرد: من معتقد هستم که مفیدترین کار دنیا درس‌خواندن است و می‌خواهم تا آنجایی که درتوان دارم بتوانم با افزایش معلومات خود، خدمت مؤثری به مردم داشته باشم و بدین منظور تصمیم به شرکت در آزمون سراسری کارشناسی ارشد سال 1395 گرفتم و در این آزمون در رشته حقوق، گرایش جزا و جرم‌شناسی شرکت کردم و به رقابت با سایر شرکت‌کنندگان پرداختم.
داوطلب 78 ساله آزمون کارشناسی ارشد سال 95، سطح کمی و کیفی این آزمون را خوب ارزیابی کرد و گفت: سطح کمی و کیفی آزمون كارشناسی ارشد 95 خوب بود و انگيزه خودم از تحصیل در رشته حقوق هم دفاع از حق و حقوق ملت ایران بود و رسیدن به آرمانی‌ترین لحظات زندگی‌ام را در تحقق این مهم می‌دانم.
غنائی خطاب به نوجوانان و جوانان، گفت: فعالیت‌های علمی، فرهنگی و اجتماعی زیادی را در طول سالیان متمادی  داشتم و به نوجوانان و جوانان آینده‌‍ساز جامعه توصیه می‌کنم که فرصت‌ها را غنيمت بشمارند و هیچ‌کاری را به فردا موکول نکنند و همیشه به یاد داشته باشند که برای انجام كار و اندوختن علم و دانش هيچگاه دير نيست و اصل اول مؤفقیت در تلاش و کوشش مداوم است.
وی افزود: جوانان با توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) و با تلاش و پشت‌کار مضاعف تمامی کارها و امورات را به سرعت انجام دهند و ترسی هم از ازدواج نداشته باشند، گرچه معتقدم که ازدواج‌های فعلی با دوران قدیم با تفاوت‌زیادی دارد، اما نباید زندگی را برای جوانان سخت کرد و از بزرگتر‌ها هم می‌خواهم که در جهت تشکیل یک زندگی پاک و ساده فرزندان خود را یاری کرده و مشوق آن‌ها در این رابطه باشند.
مسن‌ترين داوطلب آزمون كارشناسی ارشد 95، خطاب به بانوان، گفت: خانم‌ها و مادران تحصيل كرده فرزندان بهتری برای جامعه تربيت می‌کنند و می‌توانند همسر بهتری هم برای شریک زندگی‌ مشترکشان باشند و مشوق همسران خود در جهت غلبه بر مشکلات و رسیدن به مؤفقیت‌ها باشند.
وی در پایان به عنوان حسن ختام این بیت شعر را با خود زمزمه نمود؛
«نداند به جز ذات پروردگار***كه فردا چه بازی كند روزگار».

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.