قدس آنلاین/ خدیجه زمانیان : مدیر انتشارات نوید شیراز معتقد است با توجه به افت ۳۰ درصدی فروش کتاب در نمایشگاه امسال، استقبال مردم از نمایشگاه امسال غیرقابل پیش بینی بود.

استقبال از نمایشگاه بالاست فروش افت کرده

داریوش نویدگویی با بیان مطلب فوق به خبرنگار ما گفت: با وجود همه مشکلاتی که نمایشگاه امسال دارد اما باید به مخاطبان و مردم دست مریزاد گفت که دوری راه و کمی امکانات را به جان خریدند و باز هم به نمایشگاه آمدند.
این ناشر علت افت فروش کتاب در نمایشگاه امسال را بودجه‌های کم مراکز فرهنگی و دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: با اینکه کتاب نسبت به دیگر کالا ها گران نیست اما متأسفانه بودجه‌های فرهنگی نهادها و مراکز آن قدر کم است که
آن‏ها قدرت خرید کتاب را ندارند.  مدیر انتشارات نوید شیراز در خصوص نمایشگاه کتاب امسال و انتقال آن به مجموعه «شهر آفتاب» گفت: بیست سال نمایشگاه کتاب در محل دایمی نمایشگاه‌ها برگزار شد و با اینکه معتقدم اگر همان منطقه را براساس یک الگوی اروپایی مثل نمایشگاه فرانسه و یا فرانکفورت آلمان درست می‌کردند و از پراکندگی رها می‌کردند و بهانه ترافیک را هم نمی‌آوردند، نمایشگاه کتاب به لحاظ مکان جغرافیایی شرایط بهتری داشت اما این اتفاق نیفتاد و نمایشگاه به مصلی منتقل شد.  وی ادامه می دهد: با اینکه مصلی مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه کتاب نبود اما هشت سال نمایشگاه در آن جا برگزار شد اگر چه مصلی وسط شهر بود و مشکلات فعلی را نداشت اما مصلی برای نمایشگاه ساخته نشده بود و موقعیت پراکنده‌ای داشت. این ناشر انتخاب «شهر آفتاب» به عنوان مکان نمایشگاه کتاب را اتفاق بزرگی در حوزه کتاب عنوان کرد و افزود:اگر همه نهادهایی که در یکسال اخیر اراده کردند مکان شهر آفتاب به عنوان مکان نمایشگاه کتاب تهران مهیا شود، همت کنند و شهرداری را همراهی کنند تا آسیب‌های شهر آفتاب را تا سال آینده برطرف کنند، این مکان بهترین گزینه به عنوان مکان نمایشگاه کتاب خواهد بود.  
نویدگویی مهم‌ترین مشکل نمایشگاه کتاب امسال را مسأله حمل و نقل عنوان کرد و گفت: رفت و آمد به نمایشگاه برای مردم بسیار مشکل  و وقت‌گیر است. لازم است بعد از پایان کار نمایشگاه کتاب، شورایی متشکل از اصناف و نهادهای مرتبط تشکیل شود و در آن شورا مشکلات نمایشگاه بررسی و ارزیابی شود تا سال آینده این مشکلات برطرف شود.
وی افزود: غرفه‌های بسیاری از ناشران با وجود هوای گرم و آلوده تهران زیر چادر بنا شده است. از طرفی باید غرفه‌های کودک و نوجوان از تنوع بیشتری برخوردار باشند و از آن جا که مخاطبان این غرفه‌ها کودکان هستند این قشر باید از بهترین، زیباترین و سالم‏ترین  امکانات نمایشگاه کتاب برخوردار باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.