پژوهشگران کانادایی می‌گویند وجود ویتامین D به میزان کافی در بدن نونهالان در سال اول زندگی، علاوه بر افزایش تراکم استخوان سبب افزایش حجم عضلات و کاهش چربی اضافی و پایین آمدن خطر ابتلا به چاقی می‌شود.

با این ویتامین کودکتان به چاقی مبتلا نمی شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آفتاب، ویتامینD به کودکان کمک می‌کند که عضلات قوی‌تر و توده چربی اضافی کمتری در بدن داشته باشند. این کشف تازه در دانشگاه انگلیسی زبان مک‌گیل در مونترآل کانادا، پژوهشگران را نیز غافلگیر کرده است.
هوپ ویلر، مدیر واحد تحقیقات تغذیه بالینی مری امیلی در دانشگاه مک گیل می‌گوید: «ما از مواجه شدن با این احتمال که ویتامین D به نوزادان کمک می‌کند که علاوه بر داشتن اسکلت سالم‌تر، عضلات سالم‌تر و چربی کمتری داشته باشند، شگفت‌زده شده‌ایم.»
پژوهشگران دانشگاه مک‌گیل در ابتدا به‌منظور تأیید اهمیت ویتامین D در افزایش چگالی استخوان‌ها این آزمایش را ترتیب داده بودند و انتظار نداشتند که به ارتباطی بین این ویتامین و عضله و چربی بدن برسند.
نتایج این پژوهش که در ژورنال Pediatric Obesity منتشر شده، برای اولین بار مزایای ویتامین D در اولین 12 تا 36 ماه کودک را از لحاظ چگونگی ارتباط آن با توده عضلانی نشان داده است. این مطالعه در ادامه پژوهش دیگری بود که در سال 2013 در مورد 132 نوزاد در مونترال، کبک انجام شد.
در پژوهش قبلی مکمل ویتامین D3 در یکی از چهار دوز مختلف به هرکدام از کودکان در سنین 1 ماه تا 12 ماه داده شد. نتایج نشان می‌دهد که میزان IU 400 ویتامین در روز در اولین سال زندگی کودک بسیار از لحاظ تقویت استخوان مهم است.
بیشتر از آن از این لحاظ فایده‌ای ندارد. در تحقیق تازه با استفاده از اسکن‌های انجام شده مشخص شد که کودکانی که بالاتر از میزان تعیین شده از سوی انجمن پزشکی اطفال کانادا ویتامین D دریافت می‌کنند در سنین کمتر از 3 سال به طور متوسط 450 گرم چربی بدن کمتر دارند. تنها عامل مهم دیگر در این مورد، سطح فعالیت فیزیکی کودکان است.
مکمل های ویتامین D برای کودکان تا زمانی توصیه می شود که آن‌ها بتوانند مقدار کافی از طریق رژیم غذایی خود را دریافت کنید. سنتز ویتامین D در پوست هنگامی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد، در تابستان انجام می‌شود و در طول زمستان مکمل‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.