۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲
کد خبر: 378035

برزیل، نرم افزار پیام رسان واتس آپ را در کشور خود فیلتر کرد.

واتس آپ در برزیل فیلتر شد

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از نیویورک تایمز، پیش از این فیس بوک، از فاش کردن اطلاعات کاربران مجرم برزیلی که در پرونده های جنایی مواد مخدر و قاچاق نقش داشته اند، خودداری کرده بود.

سازمان امنیتی برزیل نیز دستیابی به اطلاعات حاصل از نرم افزارهای مرتبط با کمپانی فیس بوک را در خصوص پرونده های قاچاق مواد ضروری دانست و به همین دلیل، نرم افزار واتس آپ را به مدت 72 ساعت فیلتر کرد.

فیلترینگ این نرم افزار در برزیل، روزانه 147 هزار دلار به فیس بوک ضرر رساند.

البته این احتمال وجود دارد که فیس بوک به دلیل نداشتن امکانات فنی لازم برای دسترسی به اطلاعات کاربران و ارائه ی آن به مقامات برزیل، از این کار امتناع کرده باشد. زیرا فیس بوک چندی پیش، این امکان را در نرم افزار پیام رسان فرآهم کرده بود که تمامی پیام ها، ویدیو ها و تصاویر ارسال شده به صورت آنلاین، به طور اتوماتیک توسط کاربر دریافت کننده رمز گشایی شود.

برزیل 200 میلیون نفر جمعیت دارد که بیش از نیمی از آن ها از پیام رسان واتس آپ استفاده می کنند.

پیش از این نیز، سازمان امنیت و اطلاعات آمریکا، خواهان دسترسی به اطلاعات آیفونی شده بود که متعلق به یک تروریست بود و اطلاعات آن فیلتر شده بود.

مک آفی، کارشناس امنیت اطلاعات که طراح بزرگ برنامه های آنتی ویروس جهان می باشد، در این خصوص تاکید کرده است، که کمپانی های دیجیتالی در صورت وجود حکم دادگاه و داشتن امکان دسترسی به اطلاعات دستگاه های هوشمند کاربران خود، وظیفه دارند به ارگان های دولتی و نظامی برای دریافت اطلاعات شخصی یک دستگاه هوشمند کمک کنند.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.