کاخ سفید، ادعاهای جدیدی در خصوص احتمال آزمایش موشک های بالستیک در تهران مطرح کرده است.

نگران ادعاهای ایران در خصوص آزمایش موشک های بالستیک هستیم

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین وبه نقل از راشاتودی، سخنگوی کاخ سفید، در ادعاهای جدید خود عنوان کرده است که در حال تلاش برای رسیدن به حقیقت گزارش های منتشر شده در خصوص آزمایش موشکی ایران هستیم.

جاش ارنست عنوان کرده است: ما نگران ادعاهای ایران در خصوص آزمایش موشک های بالستیک هستیم. همچنین از ادعاهای وزیر دفاع ایران در خصوص این آزمایشات نگرانیم.

در این بین، وزارت امور خارجه آمریکا، رفتار ایران را تحریک آمیز و بی ثبات خواند و ایران را به نقض قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ی آمریکا در این خصوص گفت: اقدامات بی ثبات کننده و تحریک آمیز ایران در خصوص پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک برای ما بسیار نگران کننده است.

براساس گزارش های منتشر شده، تهران به تازگی اقدام به پرتاب آزمایشی موشک های بالستیک خود کرده است. در ماه مارس نیز سپاه پاسداران ایران، موشک های بالستیککوتاه برد و میان  بردی را که قادر به حمل کلاهک های هسته ی نیستند، آزمایش کرده است.

ایران همچنین در اکتبر گذشته یک موشک بالستیک دوربرد و هدایت شونده را به صورت آزمایشی پرتاب کرد.

آزمایش موشک های بالستیک ایران در ماه مارس، اعتراض های بین المللی را برانگیخت، هر چند که هیچ شواهدی مبنی بر اینکه این موشک قابلیت حمل کلاهک هسته یی را دارد و قطعنامه ی سازمان ملل متحد را نقض می کند، وجود ندارد.

روسیه نیز تایید کرده است، موشک های بالستیک ایران که در ماه مارس آزمایش شده اند، قادر به حمل تسلیحات هسته یی نمی باشند.

هر چند که آزمایشات موشکی ایران توافقات هسته یی را لغو نکرده است، اما قدرت های غربی برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران و متوقف کردن آزمایشات موشکی تهران تلاش می کنند.

 

رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.