به تازگی، آمریکا به بهانه ی مبارزه با تروریست، جت F-۱۶ به پاکستان فروخته است.

جت های F-۱۶ آمریکایی در پاکستان، تهدیدی برای هند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از بیزنس اینسایدر، دولت اوباما به تازگی هشت جنگنده ی F-16 به پاکستان فروخته و به همین دلیل با انتقاد شدید نمایندگان کنگره ی آمریکا مواجه شده است.

نمایندگان کنگره ی آمریکا ابراز نگرانی کرده اند که این جنگنده ها به جای مبارزه با تروریست، می تواند تهدیدی برای هند باشد.

نمایندگان کنگره از دولت اوباما خواستند که در خصوص قرارداد فروش این جنگنده ها به پاکستان تجدید نظر کند.

مت سالمون، یکی از اعضای کنگره ی آمریکا در این خصوص اظهار کرده است: بسیاری از اعضای کنگره ی آمریکا بر این باورند که جنگنده های F-16 فروخته شدده به پاکستان می تواند تهدیدی برای کشور هند باشد و علیه سایر قدرت های منطقه مورد استفاده قرار گیرند و عملا هیچ استفاده یی برای مبارزه با تروریست نخواهد داشت.

مت سالمون و چند قانون گذار دیگر کنگره ی آمریکا، در جلسه یی که در خصوص افغانستان و پاکستان در کمیته ی امور خارجی کنگره تشکیل شده بود شرکت کردند.

نمایندگان کنگره در خصوص موضوع فروش جنگنده های F-16 به پاکستان اظهار کردند: باید نگران کمک های نظامی به پاکستان باشیم، زیرا مهم ترین هدف برای نیروی هوایی پاکستان، پس از تروریست ها، بر هم ریختن امنیت کشور هند و نشانه گرفتن قدرت این کشور می باشد.

نماینده ی کنگره ی آمریکا افزود: ما باید به پاکستان تاکید کنیم که این سلاح ها برای مبارزه با تروریست و ترساندن آن ها به پاکستان فروخته شده است و نه برای جنگ با هند.

سخنان نمایندگان کنگره ی آمریکا در این خصوص، باعث شد که مجلس سنای آمریکا، تصمیم گیری اوباما در خصوص فروش جنگنده هایی با ارزش 700 میلیون دلار به پاکستان را به طور موقت متوقف کند.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.