۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر: 378152

زندگی هرروز فرصت‌های تازه‌ای را در اختیار ما قرار می‌دهد. در این بین، خود ما هستیم که باید از این فرصت‌ها به بهترین شیوه ممکن استفاده کنیم. اما برای حرکت به سمت جلو و استفاده از فرصت‌ها، باید روز خود را به‌خوبی و پرقدرت شروع کنید. با همراه باشید.

انجام این کارها سر حالتان می کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از دانشجو، اگر بخواهیم در کار، زندگی شخصی و فعالیت‌های اجتماعی پیشرفت کنیم، باید ذهنی آماده و اراده‌ای استوار داشته باشیم. اما شاید بخواهید بدانید که چنین چیزی چگونه امکان‌پذیر می‌شود؟ اگر بتوانید کمی برای شروع روز خود بیشتر وقت بگذارید، بی‌شک ادامه روز را پرقدرت‌تر سپری می‌کنید و آمادگی بیشتری برای رویارویی با مشکلات خواهید داشت.
در ادامه، با پنج راهی آشنا می‌شوید که به شروع یک روز پرقدرت به‌ شما کمک می‌کنند؛ راه‌هایی که تنها به چند دقیقه برای انجام شدن نیاز دارند.
طرز فکر خود را مشخص کنید
قرار است در طول روز جاری، چه نگرشی را به همراه داشته باشید؟ انتخاب با شما است. تونی رابینز درباره این موضوع می‌گوید:
80 درصد از موفقیت به ذهن و روان (روان‌شناسی) افراد – یعنی طرز فکر، احساسات و باورها - بستگی دارد و تنها 20 درصد باقی‌مانده به دیگر مکانیک‌های موجود مربوط می‌شود.
فرقی نمی‌کند که در چه زمینه کاری فعالیت می‌کنید یا هدف امروز شما چیست. مهم این است که طرز فکر خود را روی حالت «مثبت» قرار بدهید و روز را از جنبه خوب آن آغاز کنید. طرز فکر، همه‌چیز است. هنگامی که روز و فعالیت خود را با ذهن و طرز فکر منفی آغاز کنید، رسیدن به نقطه مثبت از نظر ذهنی و احساسی کار بسیار سختی خواهد بود.

حق‌شناس باشید

سپاس‌گزاری و حق‌شناسی، داشته‌های ما را کافی و به‌اندازه نشان می‌دهد.
بلند شدن از خواب و حرکت به‌سوی چالش‌هایی که داریم – از نظر ذهنی – بسیار آسان است. اما همین حرکت در کنار شکرگزار بودن برای دارایی‌هایمان، به همان اندازه آسان است. با اضافه کردن شکرگزاری برای داشته‌هایمان، چالش‌ها هنوز هم وجود خواهند داشت، اما این بار دیگر برایمان دلهره‌آور نیستند.
ورزش کنید

ورزش کردن در ساعات اولیه صبح، یکی از بهترین راه‌ها برای آغاز فعالیت ذهن، بدن و روحیه شما است تا روز خود را هرچه بهتر آغاز کنید. وقتی در ساعت 7 صبح ورزش کنید، حس می‌کنید که به اولین هدف روزانه خود رسیده‌اید و آن را کامل کرده‌اید. بسیاری از ورزشگاه‌ها و کلاس‌های ورزشی، کلاس‌های ابتدای صبح را ارائه می‌کنند که می‌توانید در آن‌ها حضور داشته باشید. این روزها ورزش کردن از هر کاری ساده‌تر شده است. پس حتما این کار را در ابتدای صبح انجام بدهید. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ورزش کردن در ابتدای صبح، می‌تواند ذهن شما را در ابتدای روز آماده کند و متابولیسم بدن را بالاتر ببرد.
بخندید

لبخند زدن یک سلاح عالی برای مدیریت و پیش بردن کارها است. پس باید راهی پیدا کنید که خندیدن وارد روتین صبحگاهی شما بشود. داستان‌های طنز بخوانید، آهنگ‌های بامزه گوش کنید و کلیپ‌های خنده‌دار ببینید. همه ما از قدیم شنیده‌ایم که می‌گویند «خنده، درمان هر دردی است.»
به دوستان و خانواده خود عشق بورزید

روز خود را با گفتن جمله «دوستت دارم» آغاز کنید. به همسر، فرزندان، پدر و مادر، خواهر و برادر، خواهرزاده و برادرزاده، حیوانات خانگی و دوستان خود عشق بورزید. سعی کنید این روش محبت انگیز را در محل کار نیز حفظ کنید. بهترین مدیران، به‌طور مداوم به کارمندان خود محبت می‌کنند تا فضای کاری بهتری در محل یک شرکت ایجاد شود. بهتر است قدردان حضور یکدیگر باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.