اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوي و سازمان اسناد و کتابخانه ملی شمالشرق كشوربه منظور همکاری‌های علمی، پژوهشی، آموزشی، تبادل نظر و اشتراک گذاری منابع اطلاعاتی تفاهم نامه همكاري امضاء كردند.

میراث فرهنگی خراسان رضوي و کتابخانه ملی شمالشرق تفاهم نامه همكاري امضاء کردند
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومي اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوي، بر اساس اين تفاهم نامه بهره گیری از منابع اطلاعاتی، ظرفیت ها و فرصت های پژوهشی، مطالعاتی، تخصصی و انتشار گزارش اقدامات انجام شده موضوع این تفاهم نامه را تشکیل می دهد.
همکاری طرفین در بررسی آشنايي هرچه بيشتر از امكانات و مقدورات طرفين در زمينه فعاليت هاي علمي، پژوهشي و فرهنگي، هماهنگي و همكاري در امور آموزشي و پژوهشي، مبادله اطلاعات در زمينه فهرست نويسي، چكيده نويسي و ديجيتالي مربوط به كتب، نشريات و اسناد آرشيو، ارائه ليست كتب و نشريات آرشيو، همكاري در شناسايي و معرفي و رقومي سازي آثار خطي و نفيس موجود در ميراث فرهنگي، ايجاد تسهيلات لازم براي استفاده مسئولان و كارشناسان طرفين از مراكز يكديگر، همكاري در برگزاري كرگاه ها، ارجاي پروژه هاي تاريخ شفاهي استان، حمايت همه جانبه در جهت تقويت كمي و كيفي موزه ها، كتابخانه ها و مجموعه هاي اسنادي اداره كل ميراث فرهنگي و فعاليت در جهت اجراي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي از مفاد مهم این تفاهم نامه است.
اين تفاهم نامه در مراسمي به اضماء حسين زارع صفت مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي و اكبر شيخ مدير مركز اسناد و كتابخانه ملي شمالشرق كشور به امضاء رسيد.
حسين زارع صفت مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در حاشيه امضاء اين تفاهم نامه گفت: خراسان رضوي داراي مفاخر و انديشمندان بزرگي است كه اين مفاخر بايد به شكل مناسبي معرفي شوند.
وي افزود: يكي از بهترين راه هاي معرفي مفاخر و انديشمندان استفاده از نوشته ها و اسناد مرجع است كه اين نوشته هاي مرجع در محل مناسبي بايد نگه داري شود و سازمان اسناد وكتابخانه ملي شمالشرق كشور به خوبي اين كار را انجام مي دهد.
زارع صفت افزود: راه اندازي موزه هاي موضوعي نيز به منظور معرفي مفاخر استان و آثار آنان نقش بسيار مهمي دارد و در خصوص راه اندازي اين موزه ها اداره كل ميراث فرهنگي خراسان رضوي اعلام آمادگي مي كند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.