قدس آنلاین- تبریز: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که میراث فرهنگی یکی از حوزه‌های فرابخشی و دارای سه ضلع مهم آثار تاریخی، صنایع دستی و بخش گردشگری است، افزود: غفلت از یکی از این سه ضلع و یا اهمیت دادن فقط به یک بخش خسارت جبران ناپذیری دارد و باید به هر سه ضلع توجه همزمان شود.

  میراث فرهنگی یک حوزه فرابخشی است/ باید از بخش گردشگری درآمدزایی کنیم

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، گفت: با توجه به کاهش درآمدهای نفتی باید نسبت به حوزه میراث فرهنگی توجه ویژه ای شود تا با جذب گردشگر، آثار تاریخی و صنایع دستی خود را معرفی و از رهگذر آنها درآمدزایی کنیم.


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: 62 شهرداری در استان داریم که باید بیش از پیش حوزه میراث فرهنگی و گردشگری را حمایت کنند.

وی با اشاره به این که تبریز به عنوان شهر گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شده است، افزود: کسب این عنوان مسوولیت مدیران استانی را سنگین تر کرده و باید برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده شبانه روزی تلاش کنیم.

پورمهدی تاکید کرد: در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه‌های تبریز 2018 ضروری است تا پایان سال 2017 مشکل اسکان برطرف، زیرساخت ها آماده و موزه ها و هتل ها توسعه یافته و بناهای تاریخی مرمت شوند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که کلید حل مشکلات، تعامل، گفت‌وگو و تدبیر است، گفت: همان طور که دولت تدبیر و امید نه با داس و شمشیر بلکه با تعامل فعالیت می‌کند، مدیران این دولت نیز برای کار کردن و تعامل آمده‌اند.

وی افزود: همان‌طور که تیم دیپلماسی کشورمان توانست با تعامل و گفت‌وگو با دنیا مشکلات کشور را در عرصه بین‌المللی حل کند، مدیران این دولت نیز باید با تعامل و تدبیر کار کنند.

در این مراسم از زحمات فرزین حق پرست قدردانی و مرتضی آبدار به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی معرفی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.