۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: 378893

نائب رئیس شورای ملی زعفران گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت و زعفران موجود در انبارها پیش بینی می شود که قیمت این محصول ظرف یک الی دو ماه آینده کاهش یابد.

زعفران ارزان می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا میری  نائب رئیس شورای ملی زعفران  با اشاره به وضعیت قیمت زعفران اظهار داشت: از بیست روز گذشته، قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده به طوریکه دراین مدت شاهد نوسان قیمت نبوده ایم.  
وی با اشاره به اینکه بازار داخلی در رکود به سر می برد؛ گفت: با توجه به کاهش نقدینگی و اینکه فروشندگان به سبب کلاهبرداری برخی مشتریان حاضر به فروش چکی  محصول نیستند، بازار داخل در رکود به سر می برد و این درحالیست که صادرات طبق روال گذشته انجام می شود.
نائب رئیس  شورای ملی زعفران ادامه داد: براساس آمار 310 تنی تولید زعفران در سال گذشته  و در نظر گرفتن میزان صادرات و مصرف داخلی باید گفت که اکنون 200 تن زعفران در انبارها موجود است که با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت پیش بینی می شود که قیمت ها تا یک الی دو ماه آینده کاهش یابد.
وی با اشاره به قیمت زعفران یادآور شد: در حال حاضر قیمت هر کیلو زعفران بسته به کیفیت از 5 میلیون 400 الی 6 میلیون و 800 هزار تومان متغیر است.
میری با اشاره به اینکه آمار صحیحی از صادرات در دسترس نیست؛ گفت: به آمارهای موجود گمرک نمی توان استناد کرد چرا که ناهماهنگی هایی در این زمینه و جود داشته و اکنون قرار است که با بازیابی مجدد، اطلاعات دقیق را در اختیار صادر کنندگان و اتحادیه قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.